Статистика
Онлайн всього: 6 Гостей: 6 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
НОВИЙ ГОЛЛІВУД
| 15.04.2014, 22:34 |
НОВИЙ ГОЛЛІВУД - спочатку 70-х років у американському кінознавстві все частіше зустрічається термін «новий Голлівуд», яким характеризується американське кіновиробництво з кінця 60-х років.
Тривалий час Голлівуд постійно процвітав, прибутки його зростали, економіка розвивалась. Так тривало до кінця 40-х років. Потім сталася катастрофа. Постанова Верховного суду від 31 грудня 1946 року про розподіл виробництва і прокату, конкуренцію телебачення, а також низка інших причин підірвали монополії Голлівуду, що болісно вдарило по його економіці. З цього часу для Голлівуду настав тяжкий період. Катастрофічно скоротився об'єм виробництва. Якщо у кращі часи в голлівудських студіях робилося 700 фільмів на рік, то вже у 1951 році було створено близько 400 фільмів, у 1954 - 235, у 1961 — приблизно 160. Значні труднощі переживала система прокату. Широке розповсю-
96
97
дження телебачення викликало закриття багатьох кінотеатрів. їхня кількість у США зменшилася з 21 тис. у 1946 році до 12,1 у 1967-му. Кількість акторів, які працювали за тривалими договорами або у штаті кіностудій, скоротилася з 742 до 229, а кількість режисерів зменшилась зі 160 до 92.
Скорочення кіновиробництва і зниження відвідування кінотеатрів тривало у США приблизно до середини 60-х років. Починаючи з цього часу, голлівудські кінокомпанії поступово пристосувалися до нових умов існування, знайшли джерела нових прибутків. Переломним для Голлівуду став 1968 рік, коли на хвилі молодіжного руху в Америці виник новий громадський інтерес до кінематографа. Збільшився об'єм кіновиробництва. Кількість фільмів, що створюються у системі Американської кіноасоціації (МПАА) починаючи з 1968 року, зростає. У 1973 і 1974 роках вона склала 246 і понад 250 назв на рік відповідно. Збільшуються й прибутки від прокату. У 1974 році прибуток дорівнював 1,7 млрд доларів, що було значно вище, ніж показник 1946 року, який вважався найвдалішим роком
за всю історію американського кіно.
На середину 1970-х років у Америці склалася вкрай пригнічена атмосфера, викликана поразкою у в'єтнамській війні та відставкою президента Ніксона після вотергейтського скандалу. Похмурі настрої американців знайшли своє відображення у низці вражаючих фільмів. Такі картини як «Розмова» (1974) Френсіса Форда Копполи, «Китайський квартал» (1974) Романа Полансько-го, «Хтось пролетів над гніздом зозулі» (1975) Мілоша Формана і «Таксист» (1976) Мартіна Скорсезе, були складовою частиною другого «золотого віку» в історії Голлівуду.
Провідною постаттю цього періоду був режисер Роберт Олтмен. Він заново переосмислив деякі традиційні жанри, у тому числі воєнний — «Пересувний військово-хірургічний шпиталь» (М. A. S. Н„ 1970), вестерн «Мак-Кейб і місіс Мі-лер» (1971), детективний трилер «Довге прощання» (1973) і мюзикл «Нешвіл» (1975), руйнуючи блискучий образ Америки, зазвичай створюваний Голлівудом. Він навіть дозволив собі глузувати із самого кінобізнесу в картині «Гравець» (1992).
«Новий Голлівуд», мов фенікс, відродився з попелу і знову став тим, чим він був раніше, прибутковою «фабрикою мрій». Саме 70—80 роки — епоха режисерів супервидовищно-го кіно С Спілберга, Д. Лукаса, Д. Камерона та інших гігантів американського кінематографа. Див. «Новітній Голлівуд». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 345 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|