ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

МАКГАФІН
15.04.2014, 22:27
МАКГАФІН [англ. Macguff-in — пристрій для ловлі левів у гірській Шотландії] — термін Альфреда Хічкока, що озна­чав певний загадковий пред­мет, який залишився за ка­дром і сутність якого ніяк не пояснюється глядачам. МакГафін — абсурд у центрі логіки і, за твердженням Хіч­кока, МакГафін — «це ніщо». Будь-яка людина, яка має мі­німальну належність до всес­віту Хічкока, знає, що МакГа­фін — це пристрій для ловлі левів у гірській Шотландії. І що леви у гірській Шотландії не водяться. І якщо вам сказа­ли, що на полиці лежить Мак­Гафін, то це не МакГафін. Але він все одно спрацьовує. Хічкок першим звернув ува­гу на те, що деякі ключові де­талі сюжету мають особливо міцний вплив, який не можна логічно пояснити. Ці деталі, що допомагають персонажам набути особливої сили, деталі, що спроможні врятувати від невідворотної небезпеки або погрожують якимись страш­ними бідами. Боротьба за таку деталь виглядає особливо на­пружено. Глядачі хвилюють­ся так сильно, вони так хочуть перемоги героя, за якого пере- живають, що їм немає справи до того, наскільки логічна ця деталь: лише б герой урятував­ся, переміг, покарав ворогів, до-сяг щастя. Термін Альфреда Хічкока, яким він визначав сюжетний елемент чи ситуацію, що при­ вертають увагу глядача або ке­ рують логікою розвитку філь­ му. За Хічкоком, МакГафіна можна навіть ігнорувати піс­ ля виконання ним своєї ролі. Характерними прикладами є початок «На Північ крізь Пів­ нічний Захід», а також увесь субсюжет із Джанет Лі у «Пси­ хозі». Власне кажучи, згідно з цією логікою, вся стрічка «Шосте відчуття» визначаєть­ ся винесеним у фінал МакГі- фіном, про що глядач спочатку не здогадується. Але ці останні десять хвилин повністю зміню­ ють значення «всього вищезаз­ наченого» — бо вони практич­ но «керують логікою розвит­ ку». Фінал так приголомшує, що мільйони збентежених американських глядачів йдуть на картину вдруге, щоб поди­витися її, так би мовити, «під новим кутом». Судячи з усьо­го, саме ця обставина зробила з фільму суперхіт. У фільмах Хічкока МакГафін, зазвичай, являє собою певну конкретну річ, зміст якої невідо­мий. Але відомо про її існування (про наявність таємної інформа­ції, закодованої у вигляді мело­дії, або знятої на мікрофільми, або завченої напам'ять), і сама ця новина стає рушійною си­лою сюжету, причиною багатьох пригод, переслідувань, убивств, весіль і розлучень. Сам режисер чим далі, тим більше сміється як з тих, хто прагнув угадати зміст МакГріфіна, так і з тих, хто почав вихваляти МакГріфіна як елемент блискучого драматур-гійного принципу. Здається, йому було не до вподоби стави­тися занадто серйозно до будь-чого. Але сьогодні, коли Хічкок став синонімом самого аналізу кіно, велич хічкоківського Мак­Гафіна бачиться в іншому світлі. Вигадавши цікавий спосіб заче­пити цікавість глядачів, Хічкок зачепив разом з тим і щось на­багато більше: одну з основних потреб людського інтелекту, ви-плекану західною культурою, — потребу в породженні сенсу (створенні інтерпретації). Найбільш популярні при­клади МакГафіна: вміст че­моданчика, який належав Марселусу Волесу у «Кримі­нальному чтиві» (1994) і синя оксамитова коробочка у «Мал-холанд Драйві» (2000).
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 564 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП