ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ЖОВТИЙ ФІЛЬМ
15.04.2014, 21:31
ЖОВТИЙ ФІЛЬМ [Gial-1о — жовтий] — назва піджанру італійського хорору бере поча­ток від серії романів класиків mystery, що видавалася в Італії, від ЕллеріКуїнадо Джона Діксо-на Карра. Книги цієї серії мали жовті палітурки Giallo — суміш 66 67 фільмів жахів і mystery — детек­тивів. Від готики він перейняв атмосферу дії, від детективу — сюжетну модель, де особа вбив­ці з'ясовується лише на останніх хвилинах фільму. Каталізато­ром народження giallo став успіх хічкоківського «Психозу». За­вдяки йому незмінною ознакою піджанру стає маніяк-убивця, чиї дії, зовні ірраціональні, все ж мають в основі певну збочену логіку, яку необхідно збагнути детективу-глядачеві. Остаточ­но жанрові канони були зада­ні у фільмі Маріо Бава «Шість жінок для вбивці» (1964) — по­тужному саспенсі про манія­ка, який знищує привабливих манекенниць. Відданий собі, Бава досяг у цій картині химер­ної атмосфери, характерної для його готичних стрічок, а вбивцю подав більш схожим на фантом із потойбічного світу, ніж на іс­тоту з плоті та крові. Це була лю­дина без обличчя, невизначеної статі й віку, одягнена у чорний плащ з піднятим коміром, чорні рукавички і насунутий на самі вуха капелюх; вона приходить нізвідки, вбиває із жахливою жорстокістю (завжди холодною зброєю) і після цього йде в ні­куди. У фіналі маніяк, звичай­но, був викритий і знищений. Образ, створений Бавою, став відразу ж тиражуватися інши­ми режисерами. Вже через рік Тоніно Валері, Рікардо Фреда іЛючіо Фульчі відповіли свої­ми gialli, остаточно ж затвердив новий жанр у своїх правах Даріо Ардженто, чий «Птах з кришта­левим оперенням» (1969) став найкасовішим фільмом року в Італії. Відтоді таємничий ма­ніяк у чорному плащі й рука­вичках стає фірмовою ознакою giallo. Мабуть, лише Даріо Арджен­то свідомо використав шлейф уявлень, що тягнулися за цим персонажем. В одному з ін­терв'ю Ардженто так визначив формулу розвитку детектив­ної інтриги в giallo: «Від раціо­нального до гіперраціонально-го й через ірраціональне до по­вного безумства». На практиці ця формула втілювалася так: герой (зазвичай, іноземець або жінка), існуючий ще в певно­му реалістичному просторі, стає свідком події, сенс якої ви­слизає від нього і від глядача). Прагнучи зрозуміти, пояснити побачене, герой робить певні кроки й непомітно переступає межу між «раціо» і «хаосом». Найбільш відомі фільми: «Сус-пірії», «Криваво-червоний» (1975), «Інферно» (1979). Див. «Спагеті-хорор».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 355 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП