Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ЖОВТИЙ ФІЛЬМ
| 15.04.2014, 21:31 |
ЖОВТИЙ ФІЛЬМ [Gial-1о — жовтий] — назва піджанру італійського хорору бере початок від серії романів класиків mystery, що видавалася в Італії, від ЕллеріКуїнадо Джона Діксо-на Карра. Книги цієї серії мали жовті палітурки Giallo — суміш
66
67
фільмів жахів і mystery — детективів. Від готики він перейняв атмосферу дії, від детективу — сюжетну модель, де особа вбивці з'ясовується лише на останніх хвилинах фільму. Каталізатором народження giallo став успіх хічкоківського «Психозу». Завдяки йому незмінною ознакою піджанру стає маніяк-убивця, чиї дії, зовні ірраціональні, все ж мають в основі певну збочену логіку, яку необхідно збагнути детективу-глядачеві. Остаточно жанрові канони були задані у фільмі Маріо Бава «Шість жінок для вбивці» (1964) — потужному саспенсі про маніяка, який знищує привабливих манекенниць. Відданий собі, Бава досяг у цій картині химерної атмосфери, характерної для його готичних стрічок, а вбивцю подав більш схожим на фантом із потойбічного світу, ніж на істоту з плоті та крові. Це була людина без обличчя, невизначеної статі й віку, одягнена у чорний плащ з піднятим коміром, чорні рукавички і насунутий на самі вуха капелюх; вона приходить нізвідки, вбиває із жахливою жорстокістю (завжди холодною зброєю) і після цього йде в нікуди. У фіналі маніяк, звичайно, був викритий і знищений. Образ, створений Бавою, став
відразу ж тиражуватися іншими режисерами. Вже через рік Тоніно Валері, Рікардо Фреда іЛючіо Фульчі відповіли своїми gialli, остаточно ж затвердив новий жанр у своїх правах Даріо Ардженто, чий «Птах з кришталевим оперенням» (1969) став найкасовішим фільмом року в Італії. Відтоді таємничий маніяк у чорному плащі й рукавичках стає фірмовою ознакою giallo.
Мабуть, лише Даріо Ардженто свідомо використав шлейф уявлень, що тягнулися за цим персонажем. В одному з інтерв'ю Ардженто так визначив формулу розвитку детективної інтриги в giallo: «Від раціонального до гіперраціонально-го й через ірраціональне до повного безумства». На практиці ця формула втілювалася так: герой (зазвичай, іноземець або жінка), існуючий ще в певному реалістичному просторі, стає свідком події, сенс якої вислизає від нього і від глядача). Прагнучи зрозуміти, пояснити побачене, герой робить певні кроки й непомітно переступає межу між «раціо» і «хаосом». Найбільш відомі фільми: «Сус-пірії», «Криваво-червоний» (1975), «Інферно» (1979). Див. «Спагеті-хорор». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 355 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|