ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ДЗІДАЙГЕКІ
15.04.2014, 21:30
ДЗІДАЙГЕКІ [японська іс­торична п'єса] — збірна назва японських фільмів, в основу яких покладено історію і фоль­клор. Дія «дзідайгекі» головним чином звернена до епохи саму-райства. Термін об'єднує багато жанрів, цілий світ фільмів — ко-медійнихітрагічних,розкішних постановочних вистав і скром­них побутових драм. Різні види жанру утримували першість на екрані залежно від соціальних і політичних запитів часу. Самурай — постійний пер­сонаж «дзідайгекі» — є героєм цього самобутнього й тради­ційного жанру японського кіно. «Дзідайгекі» сягає в історію, фольклор і літературу країни, він будується на матеріалі япон­ського середньовіччя й живить­ся виробленими самурайством моральними й етичними нор­мами. Виявляючи дивовижну живучість, «дзідайгекі» з часу появи японського кіно міцно входить до його репертуару. Протягом семи століть, до середини XIX ст., голов­ною політичною силою Японії було самурайство. Його шлях до влади йшов через криваві міжусобні війни та нескінчені військові зіткнення. Жорсто­кість і насильство допомогли самураям не лише встано­вити свій військовий режим, але й зберегти його. Живучість середньовічного мислення, тяжіння до традиції пояснюють народження жан­ру, який відбиває філософію самурайства й відтворює його життєвий уклад. «Дзідайгекі» пройшов довгий і складний шлях, постійно відображаючи у своїй еволюції соціальні і по­літичні зрушення в японському суспільстві, зміни в його духо­вному кліматі. 62 63 «Дзідайгекі» поєднував дві протилежні тенденції — геро­їзації й дегероїзації самурай­ского стану, які, втім, існували в японському кінематографі завжди. На частку комерційної продукції випала здебільшого роль оспівування самурайства, в той час як фільми, які ви­кривали його життєвий уклад, робилися найвідомішими май­страми кіно. У 30-ті роки — золота ера жанру «дзідайгекі». Саме в цей час частіше, ніж звичай­но, екранізувалась відома ле­генда про відданість — «47 вір­них» — квінтесенція саму- райскої моралі. Новий сплеск «дзідайгекі» припадає на кі­нець 60-х років. Майже одно­часно на екрани вийшли такі суперколоси, як «Червоне ко­лосся» Кіхаті Окамото, «Свя­то Гіон» Тацуя Яматуї, «Група Сінсенгумі» Тадасі Савадзіма, «Останні дні Сьогунату» Дай-скє Іто. Вид «дзідайгекі», який не сходить з екрана від самого народження кінематографа, — це «кенгекі». Див. «Кенгекі».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 364 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП