ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

АВТОР У КІНО
15.04.2014, 16:10
АВТОР У КІНО - пробле­ма, серйозне обговорення якої розпочалося у другій полови­ні 40-х років, коли французькі критики запропонували так звану авторську теорію («the-orie d'auteur») кінематографа, за якою автором фільму є ре­жисер з його унікальним ба­ченням реальності й глибоко особистим ставленням до сю­жету. Вихідним імпульсом у створенні «авторської теорії» стала стаття А. Астрюка «Ка­мера — стіло» або «Камера — перо» («La camera stilo»), у якій стверджувалося, що фільм створюється завдяки каме­рі «тут і зараз», незалежно від заздалегідь сформульованих ідей і концепцій. Таким чином, коли створення стрічки було усвідомлено як творчий акт, що протікає у часі, виникло питан­ня щодо суб'єкта цього творчо­го процесу. Відповідь на нього дав Ф. Трюффо, тоді ще критик журналу «Кайє дю сінема», в його статті «Визначна тен­денція у французькому кіно» (1954). У ній Трюффо прого­лосив «політику автора» («1а politique des auteurs») і піддав критиці картини, в яких сцена­рій механічно переносився на екран. Трюффо бачив у фільмі втілення глибоко особистого світовідчуття режисера, яке він трансформує в екранні образи, хай навіть і користуючись гото­вим сценарієм. Погляди Трюффо та інших критиків «Кайє дю сінема» діс­тали розповсюдження й у США після того, як у 1962 була опу­блікована стаття Е. Серріса «Нотатки з приводу «автор­ської теорії», що зводилася до трьох основних положень: режисер повинен володіти тех­нічним боком кінематографа; вміти висловити свою особис­ту позицію у фільмі, викорис­товуючи технічні навички, а також надавати кожній своїй роботі внутрішнього значення, 50 51 похідного від конфлікту між персональним баченням режи­сера й кінематографічним ма­теріалом. Недоліки подібної ав­торської теорії очевидні. Вона не лише недооцінювала роль інших учасників кінопроцесу (сценариста, актора, операто­ра, композитора), але й не вра­ховувала тих випадків, коли всі зазначені характеристики «авторства» мав не режисер (так, наприклад, специфічне бачення голлівудського хорео­графа Басбі Берклі робить його одноосібним автором багатьох мюзиклів, у яких він виступав постановником музикальних номерів, але не режисером). В «авторській теорії» погано пояснені випадки, коли «автор­ське начало» одного й того ж режисера отримує діаметраль­но протилежне вираження на різних етапах його кар'єри (по­рівняйте, наприклад, «Леді на день» і «Миш'як і старе ме­реживо» Ф. Капрі), а також коли дійсним «автором» стріч­ки стає епоха (чудовий «чорний фільм» «Поштар завжди дзво­нить двічі» рядового режисера Т. Гарнетта). Отже, більш правильно го­ворити не про режисера-ав-тора, а про авторське начало у кінематографі, носієм якого далеко не завжди буває лише сам режисер. В останні деся­тиліття «авторська теорія» підпала під жорстку критику з позицій структуралістських і постструктуралістських тео­рій, але несподівано відродила­ся у практиці американських продюсерів. Прагнучи здеше­вити кіновиробництво, у 90-ті роки вони все частіше почали звертатися до незалежного кі­нематографа у пошуках інди­відуальних або, якщо хочете, «авторських» рецептів успіху.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 361 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП