ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

АВАНГАРД
15.04.2014, 16:06
АВАНГАРД [від. фр. Av-ant-gard, від Avant — перед + Gard — охорона, гвардія] — те­чія у кінематографі, найтісні­шим чином пов'язана із загаль-ноноваторськими тенденціями, що дістали бурхливий розви­ток у європейському театрі, живопису й літературі 20-х ро­ків у Франції, Німеччині, Росії. Практична діяльність режисе-рів-авангардистів невід'ємна від їхньої значної теоретичної діяльності, обумовленої праг­ненням знайти таємницю но­вої образності, властивої лише кінематографу, в її пошуках режисери спирались на теорії інших мистецтв. Французький авангард найчастіше звертався до до- свіду живопису — імпресіоніз­му («Лихоманка» Л. Деллю-ка, 1922; «Незрадливе серце» Ж. Епштейна, 1921; «Дочка води» Ж. Ренуара, 1924), сюрре­алізму («Мушля й священик» Ж. Дюлак, 1924; «Андалузький пес» і «Золотий вік» Л. Буню-еля у співпраці із Сальвадором Далі, 1928 і 1930), абстракціо­нізму («П'ять хвилин чистого кіно» А. Шометта, 1926; «Меха­нічна фотогенія» Жана Грені-йона, 1925). Пошуки «чистого кіноритму», однак, узгоджува­лися з французькою традиці­єю сюжетного кіно («Антракт» Рене Клера, 1925). Крім Бунюеля і Далі автори не виявляли інтересів до со­ціальних тем, революційність французького авангарду об­межувалась спробою епатажу буржуазної публіки за допомо­гою новаторської форми. Пере­живши свій занепад на початку 30-х років, авангард проте спра­вив грандіозний вплив на та­ких майстрів кіно, як Бунюель і Ж. Кокто, а фільм «З приводу Ніцци» Ж. Віго, який не входив до жодного руху, до сьогодні називають серед шедеврів «кі-ноавангарду по-французьки». Німецький авангард почав з «оживлення» абстрактних зображень. Усі четверо його 46 47 найвідоміших представників (В. Еггелінг, X. Ріхтер, О. Фі-шінгер, В. Руттман) були ху-дожниками-абстракціоніста-ми. У 1919 р. Еггелінг перший з них зняв «Вертикально-гори­зонтальну месу» (1920) і, наре­шті, «Діагональну симфонію» (1922). А «Ритм 21, 24 і 25» (1926) Ріхтера, «Опуси, 1—4» (1923—1925) Руттмана, «Впра­ ви 6-8 і так далі» (1929-1932) Фішінгера експериментували з кінематографічним ритмом, використовуючи рух абстрак­ тних малюнків і багато в чому прокладаючи шлях сучас­ ній анімації. Еггеллінг помер у 1925 p.. Фішінгер і Ріхтер з кінця 30-х років працювали у США. Ріхтер серйозно за­ ймався питаннями теорії мис­ тецтва кіно. Руттману вдалося вирватися за межі абстракціо­ ністського авангарду, викорис­ товуючи його кращі прийоми, коли він зняв фільми «Берлін — симфонія великого міста» (1927) і «Мелодія світу» (1929), які нині є класикою світово­ го кіно. Авангард у 20-ті роки сприяв утвердженню кіно як мистецтва. Він допоміг розши­ рити можливості ігрового і до­ кументального кіно. Російський авангард був тісно пов'язаний із загальним піднесенням мистецтва після жовтневої революції 1917 року і відрізнявся різноплановіс-тю, пошуки велися як у галузі кінодокументалізму (фільми Дзиґи Вєртова), так і в ігрово­му кінематографі, який явно перебував під впливом театру (ФЕКС, фільми Г. Козінцева і Л. Трауберга). Багато відомих режисерів знімали підкреслено політично ангажовані стрічки, причому в найрізноманітніших жанрах — історико-революцій-ному (С. Ейзенштейн, О. Дов­женко), комедійному (Л. Куле­шов). Діячі російського аван­гарду, які в подальшому стали зовсім різними за спрямуван­ням, але великими художника­ми, залишили неоціненну тео­ретичну спадщину.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 358 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП