ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічна теорія » Економічна теорія

Ринкова рівновага: утворення ринкової ціни та її роль
Взаємодія попиту і пропонування визначає ринкову рівновагу.
Ринкова рівновага – це стан ринку, за якого обсяги попиту та пропонування збігаються.
Рівновага, що стосується окремого ринку певного товару, називається частковою рівновагою і встановлюється за умови: . Графічно відповідає точці перетину кривих попиту та пропонування (рис. 4.4).
Ціна рівноваги – це ринкова ціна, за якої обсяг попиту дорівнює обсягу пропонування. Це ціна, яка задовольняє і продавців, і покупців, за цією ціною їхні інтереси збігаються, а на ринку не існує ні дефіциту, ні надлишку продукції. Рівноважний обсяг продукції – це обсяг попиту та пропонування за ціною рівноваги.
Ринок не завжди перебуває в стані рівноваги, але завжди існує тенденція до вирівнювання обсягів попиту і пропонування. Якщо ціна вища за рівноважну (рис. 4.5), з’являється надлишок товарів у продавців . Загострення конкуренції і прагнення переманити до себе покупців, змушує їх знижувати ціни. Якщо ціна нижча за рівноважну, виникає дефіцит товарів і, користуючись конкуренцією за придбання товару серед покупців, продавці піднімають ціну. Отже, зміна ціни повертає ринок до рівноваги. Таким чином, самі дії покупців і продавців спрямовують рух ціни в напрямку до рівноваги.
Точка ринкової рівноваги є стійкою, а коливання ціни відіграє роль механізму саморегулювання ринкової системи.
Рівновага може змінитися під впливом будь-якого з нецінових чинників, які змінюють попит чи пропонування. Точка рівноваги переміщується в нове положення і не повертається назад, ринкова система набуває нової рівноваги з іншими параметрами рівноважних ціни і обсягу.
Зміни у стані рівноваги за зміни попиту (рис. 4.6.а): якщо на ринку за інших рівних умов зростає (скорочується) попит, то рівноважна ціна і рівн оважний обсяг продукції зростуть (скоротяться).

Зміни у стані рівноваги за зміни пропонування (рис. 4.6.б): якщо на ринку за інших рівних умов зростає (скорочується) пропонування, то рівноважна ціна знизиться (підвищиться), а рівноважний обсяг зросте (скоротиться).
У всіх випадках, коли попит чи пропонування змінюються на абсолютну величину, відбувається паралельне зміщення відповідних кривих. У випадку відсоткових змін криві будуть зміщуватись з одночасною зміною кута нахилу.
Зміни параметрів ринкової рівноваги можна визначити аналітично. Наприклад, у разі встановлення потоварного (як суми з одиниці товару) податку на виробника параметри нової рівноваги визначаються шляхом корекції рівняння пропонування: , де – сума податку. Відтак у точці нової рівноваги: , звідки визначаються нові рівноважні ціна та обсяг продукції. Надання субсидії потребує іншого коригування рівняння пропонування:
У разі встановлення відсоткового податку рівняння пропонування матиме вигляд: де – ставка податку. У точці нової рівноваги: , звідки можна визначити нову рівноважну ціну та обсяг продукції. Якщо відсоткові зміни стосуються попиту, наприклад він збільшується на 25%, то відповідно коригується рівняння попиту: , звідси також можна визначити парамерти нової рівноваги за рівнянням: , де – відсоткова зміна попиту.
Втручання держави або інших регулюючих інституцій в процес ринкового ціноутворення може бути спрямованим на відхилення цін від рівноважних. Якщо ціна встановлюється на рівні, вищому за рівноважну (нижня межа або „підлога” ціни), з’являється надлишок продукції. Якщо ціна відхиляється вниз від рівноважної (верхня межа або „стеля” ціни), з’являється дефіцит. Таке втручання розбалансовує ринок, ціна втрачає свою роль регулятора, а ринкова система втрачає здатність до саморегулювання.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Ринкова рівновага: утворення ринкової ціни та її роль» з дисципліни «Економічна теорія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ЗМІСТ ТА МЕТА МАРКЕТИНГОВОЇ ПРОДУКТОВОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ІННОВАЦІ...
ОРГАНІЗАЦІЯ І СТРУКТУРА АУДИТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
РОЛЬ ТЕХНІЧНОЇ ЕСТЕТИКИ ТА ЕРГОНОМІКИ В ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРО...
Аудит визнання, збереження і технічного стану необоротних активів
ГОЛОВНІ РИНКОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТОВАРУ


Категорія: Економічна теорія | Додав: koljan (26.05.2012)
Переглядів: 3486 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП