ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економіка підприємства » Економіка підприємства

Поняття мотивації праці, її зміст і види
Таким чином, мотивація представляє собою комплекс причин, які спонукають працівників до цілеспрямованих дій і є рушійною силою людської діяльності і поведінки на основі глибокої особистої зацікавленості і залучення до її здійснення. Мотивація має багато аспектів, а тому має свою типологію, представлену класифікацією на рис. 5.1. Мотивація праці як механізм представляє собою систему, яка узгоджує багатономенклатурні потреби, інтереси, ціннісні орієнтації й настанови, мотиви і мотиваційну структуру поведінки (рис. 5.2). Спрощена модель мотивації поведінки через споживання складається в такий ланцюжок: спонукання (мотиви) → поведінка (дія) → результат задоволення потреб (повне задоволення, часткове задоволення чи відсутність задоволення). Найвпливовішим елементом у визначеному механізмі мотивації є мотиви, які представляють собою спонукальну силу, яка передує дії. До функцій мотивів відносяться: - орієнтуюча (спрямовує працівника під час вибору варіанта поведінки); - змістоутворююча (визначає суб'єктивну значимість поведінки працівника); - опосередкована (визначає спонукальні чинники); - мобілізуюча (мобілізує працівника при необхідності здійснення значущої для нього діяльності).
167

МОТИВАЦІЯ ВПЛИВ ЧАСУ КЛАСИФІКАЦІЙНІ ОЗНАКИ ВПЛИВ НА СВІДОМІСТЬ Соціально-економічна мотивація

Перспективна мотивація

Поточна мотивація

Соціально-психологічна мотивація

ПРЯМА МОТИВАЦІЯ
заснована на змістовності праці, усвідомленні своїх досягнень та їх визнанні суспільством, почутті відповідальності і самореалізації особистості в процесі праці

НЕПРЯМА МОТИВАЦІЯ
заснована на матеріальній зацікавленості і ґрунтується на формах оплати праці, рівні напруженості праці, рівні інфляції, цінах на продукцію, рівні життя в країні

СПОНУКАЛЬНА МОТИВАЦІЯ
заснована на страху та обов'язках і визначається владою, рівнем безробіття, відсутністю гарантій збереження робочого місця, соціальною напруженістю, невпевненістю в завтрашньому дні

Рис. 5.1. Види мотивації ПОТРЕБИ
- виробничі (просте чи розширене відтворення); - суспільні (визначені соціально-демографічними, економічними, географічними факторами тощо); - особисті (матеріальні, духовні)

ІНТЕРЕСИ
- пасивні (спостереження та сприйняття); - активні (дійові); - безпосередні (інтерес до процесу діяльності); - опосередковані (інтерес до результатів діяльності)

ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ
- на суспільну значимість виконуваної праці; - на змістовну працю (цікаву, різноманітну, творчу); - на високу заробітну плату та власний добробут; - на кращі умови праці

МЕХАНІЗМ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ МОТИВАЦІЙНА СТРУКТУРА
сформована під впливом внутрішніх (змістовність праці, оцінка досягнень працівника, прагнення до кар'єрного росту, почуття відповідальності) і зовнішніх (методи управління, стиль та компетентність керівництва, психологічний клімат, винагорода за працю тощо) факторів впливу

МОТИВИ
- за змістом потреб (матеріальні, ідейні); - за смисловою орієнтацією (комунікативні, перетворювальні, утилітарно-прагматичні, конкурентні, цілепокладаючі, кооперативні); - за джерелом виникнення (соціальні, колективістські, дійові, заохочувальні); - за видами діяльності (суспільно-політичні, професійні, навчально-пізнавальні); - за часом прояву (постійні, тривалі, короткострокові); - за силою прояву (сильні, помірні, слабкі); - за проявом в поведінці (реальні, актуальні, потенційні); - за ступенем стійкості (стійкі, тимчасові)

Рис. 5.2. Формування механізму мотивації праці Ставлення до праці визначається соціально-економічним середовищем, в якому здійснюються трудові процеси і яка визначає стан людини як в суспільстві в цілому, так і в окремих групах.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Поняття мотивації праці, її зміст і види» з дисципліни «Економіка підприємства»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ЗАГАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ТА ЕКОНОМІЧНІ ЧИННИКИ, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ НЕОБХІД...
Здійснення розрахунків в іноземній валюті по зовнішньоекономічних...
Формати файлів і протоколи передачі електронної пошти
Аналогові стільникові мережі
РОЗРАХУНКОВО-КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ


Категорія: Економіка підприємства | Додав: koljan (01.05.2012)
Переглядів: 1598 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП