ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Менеджмент » Менеджмент у державних організаціях

Визначення і характеристика дій керівника
Важлива роль у підвищенні культури і якості управлінської діяльності належить керівникові, який завжди має бути інтелек-туально розвинутим, розумово енергійним, вимогливим, мати ви-соке почуття обов’язку і відповідальності, вміти постійно здійс-нювати самоконтроль і самовдосконалення, набувати тих якостей і знань, які будуть підвищувати ефективність діяльності органі-зації. Важливо для діяльності керівника мати струнку і гнучку систему управління, і ця система має являти собою єдине ціле.
Задача вдосконалення управління полягає в оптимізації всієї системи, а не окремих її компонентів. Успіх керівника багато в чому залежить від того, чи зможе він ідентифікувати свою діяль-ність із цілями організації. Керівник завжди має дивитися у май-бутнє через призму теперішнього, тобто зіставляти теперішній стан з перспективою в майбутньому.
Визначення функцій і діяльності державного керівника є не-обхідним для вивчення головних видів діяльності щодо управ-ління організацією, людськими ресурсами, а також у здійсненні керівником своїх завдань та ухваленні рішень, які вимагаються від нього за посадою.
Визначення й характеристика дій керівника є одним з головних моментів, на якому зосереджується теорія управління стосовно як державного, так і приватного управління. Ми розглянемо кілька підходів до визначення того, що роблять керівники, а зго-дом проаналізуємо деякі з їхніх дій.
Розвиток адміністративних засад ґрунтувався на аналізі струк-тури і функцій формальної організації. Основоположниками цьо-го підходу були Анрі Файоль у Франції та Лютер Гулик у США.
Анрі Файоль є одним із самих ранніх відомих дослідників, які дали теоретичний аналіз управлінської діяльності. Він сформу-лював 14 фундаментальних принципів управління, багато з яких до цього часу корисні. Принципи — це об’єктивно обґрунтовані правила або основні положення, якими користуються керівники для досягнення поставленої мети.
1. Розподіл праці — спеціалізація дозволяє індивідууму бути більше кваліфікованим і тому більш продуктивним.
2. Влада — право віддавати розпорядження, з допомогою яких повинна здійснюватись рівнозначна відповідальність за свої дії.
3. Дисципліна, яка є обабічною, — як щодо керівника, так і співробітників, які повинні слідувати тільки тим розпоряджен-ням, при яких управління забезпечує ефективне керівництво.
4. Єдність команд — на противагу концепції функціональної влади Тейлора теорія Файоля виходить з того, що кожний пра-цівник повинен підкоряться лише одному керівнику, щоб не до-пускати конфлікту при розпорядженні. Цей принцип, який про-голосив Файоль, знайшов багато прихильників серед керівників.
5. Єдність направлення дій — люди, які зайняті в одних і тих же сферах діяльності, повинні володіти і однаковими цілями при виконанні єдиного плану.
6. Підпорядкування особистих інтересів загальному добру — управління повинно виходити з того, що цілі організації завжди важливіші аніж особисті.
7. Винагорода — заробітна плата являє собою ряд систем стимулювання; Файоль зазначив, що вдосконаленої системи сти-мулювання не існує.
8. Централізація або децентралізація — вибір організаційної структури залежить від умов управління і кваліфікації персоналу.
9. Ієрархія — вона необхідна для забезпечення одного напрямку дій, але горизонтальні зв’язки є також фундаментальними, оскільки вище керівництво знає, що такі комунікації мають місце.
10. Порядок — як матеріальний, так і соціальний порядок не-обхідні. Перший мінімізує втрати робочого часу і забезпечує ра-ціональне використання ресурсів, другий досягається з допомо-гою організації справи і відбору персоналу.
11. Справедливість — в інтересах справи необхідно «об’єднання доброти і справедливості в ставленні до співробітників, коли тільки справедливість може бути досягнута».
12. Стабільність перебування на посаді — в значній мірі за-лежить від часу і затрат, які витрачені на навчання менеджерів.
13. Ініціатива — давати можливість всьому персоналу демон-струвати свою активність (ініціативу), яка є джерелом сили орга-нізації, навіть коли це може потягти за собою появу «жертв гоно-ровитості».
14. Дух організації — керівник повинен сприяти моральності своїх співробітників і, за словами Файоля, «необхідний справж-ній талант, щоб координувати зусилля, заохочувати захопленість, використовувати можливості кожного працівника і нагороджува-ти кожного по його заслугах без пробудження можливої заздрос-ті і порушення гармонії відносин».
Ці адміністративні принципи можна підсумувати таким чином:
· ефективність управління зростає, якщо члени групи органі-зовані у відповідну ієрархію влади;
· ефективність управління зростає при спеціалізації завдання в групі;
· ефективність управління зростає при обмеженні малим чис-лом масштабу контролю в будь-якій точці ієрархії;
· ефективність управління зростає при групуванні робітників з метою контролю відповідно до:
— мети,
— процесу,
— клієнтури,
— місця.
На основі цих принципів Л. Гулик визначив дії керівника. До цих видів діяльності він відносив планування, організацію, укомплектування, координацію, звітування і бюджет.
Планування: розробка в загальних рисах того, що слід зроби-ти, а також методів здійснення наміченого з метою досягнення мети, поставленої перед організацією.
Організація: запровадження формальної структури влади, че-рез яку робочі підрозділи впорядковуються, визначаються і коор-динуються для досягнення певної мети.
Керування: безперервне завдання ухвалення рішень та втілен-ня їх в конкретні та загальні накази та вказівки, а також виконан-ня обов’язків провідника організації.
Укомплектування: увесь комплекс функцій із залучення і підготовки кадрів та підтримки сприятливих умов праці.
Координація: охоплює всі важливі обов’язки, що стосуються взаємозв’язку різних частин роботи.
Звітування: інформування всіх, перед ким керівник зобов’язаний звітувати щодо стану справ, бути поінформованим та інформу-вати підлеглих через особисті справи, дослідження й інспекції.
Бюджет: уся діяльність, пов’язана з фінансовим плануван-ням, бухгалтерським обліком та контролем.
Цей підхід до вивчення розвитку і діяльності організацій та менеджменту справляв величезний вплив аж до 50-х рр.
На противагу підходу з погляду адміністративних засад, у
30-ті рр. стали визнавати, що організації функціонують не через іє-рархічний чи формальний лад, а через неформальні зв’язки та взає-модію груп. Визнання впливу людських взаємин на організації зрештою стало причиною відмови від підходу адміністративних засад.
Честер Барнард вважав, що для того щоб організація могла функціонувати і існувати надалі, від керівника вимагається три речі:
1. Підтримання організаційного зв’язку.
2. Забезпечення здійснення індивідами основних видів діяльності.
3. Формулювання призначення мети.
Барнард бачив управлінські функції в новій перспективі: «Ке-рівна робота — це не робота організації, а особлива діяльність, спрямована на підтримку працездатності організації».
Слід коротко розглянути, що Барнард мав на увазі під тими трьома функціями, які він визначив для керівника. Посада керів-ника потрібна для підтримання необхідного організаційного зв’язку. Ця посада в організації та особа, яка обіймає цю посаду, становлять одну з найфундаментальніших проблем управління. Завдання організації — дати особі адекватну посаду.
Друга функція керівника пов’язана з одержанням послуг чи ро-боти від індивіда. У цій функції важливий зв’язок індивіда з органі-зацією. Це, вірніше, функція керування людськими ресурсами, коли керівник спочатку вводить індивіда в організацію, наймаючи робіт-ників, а потім вчить робітників виконувати необхідну роботу. Цю останню діяльність можна розглядати як соціалізацію індивіда, з метою засвоєння ним цінностей та цілей організації. Особистість індивіда визначається сприйняттям цінностей організації.
Третю керівну функцію Барнард розглядає в термінах форму-лювання призначення та мети. Ця функція базується на взаємодії та співпраці керівників на всіх рівнях організації. Зв’язок цієї
функції з комунікаційною функцією дуже тісний, оскільки ви-значення і здійснення організаційного призначення спирається на рівень зв’язку в організаційній структурі зверху донизу.
Формулювання й визначення мети є широко розгалуженою функцією, керівник є лише її загальною частиною.
Рю та Біар в книзі «Менеджмент: теорія та застосування» ви-діляють п’ять функцій управління:
1. Планування: ухвала того, які цілі слід переслідувати протя-гом майбутнього відрізку часу і що слід зробити для досягнення цих цілей.
2. Організація: класифікація видів діяльності, доручення дій і надання повноважень для виконання цих дій.
3. Комплектація кадрами: визначення необхідних людських ресурсів, набір на роботу, відбір, підготовка і розвиток людських ресурсів.
4. Мотивація: керування чи спрямування людської поведінки до мети.
5. Контроль: зважування показників і мети, визначення причин відхилень і в разі потреби прийняття заходів для виправлення стану.
Ці дії ще детальніше розписуються ось у такому визначенні управлінських функцій та діяльності:
1. Планування:
a) самоперевірка — визначення теперішнього статусу органі-зації;
b) обстеження середовища;
c) визначення цілей;
d) прогнозування майбутніх операцій;
e) державні дії та потреби в ресурсах;
f) оцінка пропонованих дій;
g) перегляд і коригування плану у світлі результатів контролю та зміни обставин;
h) спілкування протягом процесу планування.
2. Організація:
а) ототожнення й визначення роботи, яку слід виконати;
b) розбивати роботу відповідно до обов’язків;
c) згрупувати обов’язки відповідно до посад;
d) визначити посадові вимоги;
e) згрупувати посади в належним чином пов’язані одиниці, якими можна оперувати;
f) доручати роботу, яку слід виконати, визначити звітність та обсяг повноважень;
g) перегляд і коригування організації у світлі результатів кон-тролю та зміни обставин;
h) спілкування протягом організаційного процесу.
3. Комплектація кадрами:
а) визначення потрібних людських ресурсів;
b) знаходження кандидатів на роботу;
c) відбір кандидатів;
d) підготовка і розвиток людських ресурсів;
e) перегляд й коригування кількості і якості людських ресур-сів у світлі результатів контролю та зміни обставин;
f) спілкування протягом процесу комплектації кадрів.
4. Мотивація:
a) спілкування з підлеглими й пояснення їм цілей;
b) визначення норм діяльності;
c) спрямування підлеглих і керівництво ними для відповіднос-ті виконавчим стандартам;
d) винагороджувати підлеглих згідно з їх показниками;
e) справедливо винагороджувати і карати;
f) створювати мотиваційне середовище шляхом обговорення ситуації, що змінюється, та її вимог;
g) перегляд та коригування методів мотивації у світлі резуль-татів контролю та зміни обставин;
h) спілкування протягом процесу мотивації.
5. Контроль:
a) запровадження норм;
b) контроль результатів і порівняння їх з нормами;
c) виправлення відхилень;
d) перегляд і коригування результатів контролю та зміни об-ставин;
e) спілкування протягом контрольного процесу.
Отже, кожна з цих керівних функцій передбачає конкретні вимоги, крім того, кожна функція забезпечує поступовий підхід до її виконання. Як наслідок, ми маємо дуже ґрунтовний і докладний огляд керівної функції.
Але слід зазначати, що поданий вище перелік функцій управ-ління має певні вади, а саме:
· у ньому відсутня функція управління фінансовими ресурсами;
· у ньому не визначаються зовнішні організаційні зв’язки, які є частиною функції управління, що, зокрема, стосується держав-них керівників; до них відносяться стосунки зі ЗМІ, громадськи-ми організаціями, урядовими структурами тощо.
· визначені функції не розрізняють державного та приватного управління, робиться припущення, що ці дві галузі управління є однаковими.
Щоб краще визначити роль державного керівництва, необхід-но визначити, чи є різниця між державним та приватним управ-лінням, а також суть цієї різниці.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Визначення і характеристика дій керівника» з дисципліни «Менеджмент у державних організаціях»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Врахування забезпечення при визначенні чистого кредитного ризику
Українські слова та слова запозичені з інших мов
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РИНКОВИХ ПЕРСПЕКТИВ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ
Аудит нематеріальних активів. Мета і завдання аудиту
Фонетика, звуки і мовні органи


Категорія: Менеджмент у державних організаціях | Додав: koljan (13.06.2011)
Переглядів: 1068 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП