ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Право Європейського Союзу

Система захисних торгових заходів в ЄС
Відповідно до підсумків Уругвайського раунду багатосторонніх торгових переговорів ЄС ввів в дію нові правові норми в сфері антидемпінгових (Регламенти Ради № 384/96 і 905/98) і компенсаційних (Регламент Ради № 2026/97) мит. За допомогою даних правових норм ЄС імплементував міжнародні угоди, прийняті в рамках ГАТТ: Угода про застосування статті VI Генеральної угоди по тарифам і торгівлі та Угода по субсидіях і компенсаційних заходах (часто іменовані як Антидемпінговий кодекс ГАТТ і Кодекс по субсидіях). Таким чином, вперше в ЄС з'явилося розмежування в правовому регулюванні для антидемпінгових і антисубсидіарних заходів. Проте вказані регламенти розрізняються, головним чином, за правилами розрахунку мит; питання розгляду збитків та процедурні правила регулюються однаково.
Антидемпінгові заходи і заходи, компенсуючі субсидії, направлені на боротьбу з різними видами несправедливої торгової практики. Антидемпінгові заходи спрямовані на компенсацію торгового дисбалансу, викликаного діями компаній третіх країн на ринку ЄС. Компенсаційні заходи переслідують мету ліквідації торгового дисбалансу всередині ЄС, що виник у зв'язку з несправедливим субсидуванням експорту в ЄС урядами країн-експортерів. Іноді антидемпінгові і компенсаційні заходи перетинаються. Слідуючи умовам ст. VI ГАТТ, регламенти ЄС забороняють застосування обох видів захисних заходів відносно одного і того ж продукту. На практиці ЄС в подібних випадках обмежується застосуванням заходів антидемпінгового захисту.
Окрім захисту від демпінгу і субсидування, законодавство ЄС допускає вживання у відповідь заходів, направлених на протидію неправомірним обмеженням доступу товарів з ЄС на ринки третіх країн. Такі обмеження в праві ЄС називаються «іноземними торговими бар'єрами» і включають будь-які, як тарифні, так і нетарифні заходи третіх країн, що прямо або опосередковано спрямовані на обмеження імпорту товарів із ЄС.
Інституційні основи використання захисних торгових заходів ЄС відображають традиційний розподіл повноважень у сфері торгової політики. Система інститутів і органів, наділених повноваженнями в сфері антидемпінгових і компенсаційних заходів, включає Раду, Комісію і консультативні комітети. Правові акти, що приймаються інститутами в даній сфері можуть бути оскаржені в Суд першої інстанції та Суд ЄС.
Комісія відіграє провідну роль в застосуванні антидемпінгового і компенсаційного законодавства ЄС. Дирекції «С» і «Е» Першого Генерального директорату відповідають за проведення розслідувань, виявлення фактів демпінгу і несправедливого субсидування, визначення збитків і забезпечення інтересів ЄС. У компетенцію Комісії входять: ініціювання введення захисних мит, завершення розслідувань без вживання захисних заходів, реєстрація імпорту, підготовка пропозицій по розвитку законодавства у сфері зовнішньоторговельного захисту.
Всі рішення Комісії приймаються після узгодження в одному з консультативних комітетів. Комітети складаються з представників держав-членів. Головують в комітетах представники Комісії. Консультації в комітетах відбуваються у випадках, передбачених регламентами, а також за запитами держав-членів і Комісії. У виняткових випадках консультації можуть відбуватися заочно, шляхом листування. Питання, що виносяться на обговорення в консультаційні комітети, включають, зокрема, наявність фактів демпінгу, субсидування або іноземних торгових бар'єрів, методи розрахунку демпінгової різниці або ставки субсидування, існування і розмір збитку, наявність причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом і збитком, визначення захисних заходів, що підлягають застосуванню.
Рада, діючи простою більшістю голосів, приймає рішення про введення захисних мит за пропозицією Комісії. Проте коли консультативний комітет заперечує проти пропозиції Комісії, Рада може відхилити пропозицію Комісії кваліфікованою більшістю протягом місяця після винесення ухвали Комісією. На практиці в більшості випадків Рада підтримує пропозиції Комісії.
Стягування захисних мит і проведення інших практичних заходів, передбачених рішеннями інститутів ЄС, відноситься до компетенції митних органів держав-членів. Держави-члени повинні співпрацювати з Комісією при розслідуванні випадків демпінгу і субсидування.
Антидемпінгове регулювання в ЄС. Правове визначення демпінгу в ЄС ґрунтується на ознаці цінової дискримінації на двох різних ринках, а не на ознаці заниження експортної ціни нижче за собівартість товару. Встановлення факту демпінгу полягає в порівнянні ціни товару, що експортується в ЄС, і «нормальної вартості» ідентичного або аналогічного товару. Так, для того, щоб переконатися в існуванні демпінгу, необхідно провести три основні розрахунки: розрахунок нормальної вартості, розрахунок експортної ціни і розрахунок їх різниці («демпінгової маржі»).
Методи, використовувані в ЄС для розрахунку нормальної вартості товарів, варіюються залежно від наявності або відсутності у країни-експортера статусу країни з ринковою економікою.
Антидемпінгові мита. Розслідування з питання можливого застосування заходів антидемпінгового захисту провадиться Комісією на підставі скарги товаровиробників ЄС або за запитом держави-члена. Зазвичай антидемпінгові скарги подаються європейськими торговими асоціаціями. Подібні асоціації можуть створюватися виключно з метою подачі антидемпінгових скарг. У тих випадках, коли, виробники аналогічного товару Співтовариства «розкидані» по його території, подача антидемпінгової скарги торговою асоціацією стає єдино можливим способом консолідувати інтереси всіх або більшій частині виробників даної галузі. Регламент № 384/96 під товаровиробниками ЄС розуміє виробників аналогічних товарів в Співтоваристві в цілому, або тих з них, чиє сукупне виробництво складає велику частину всього об'єму виробництва таких товарів в ЄС. З цього визначення виключаються виробники, пов’язані з експортерами або імпортерами, а також виробники, які самі імпортують демпінговий товар. Скарга товаровиробників повинна включати докази демпінгу, збитку і причинно-наслідкового зв'язку між ними. Згідно Регламенту на розслідування в рамках антидемпінгової процедури відводиться один рік з моменту публікації рішення про початок процедури в Офіційному віснику ЄС. З урахуванням можливого продовження розслідування, воно у будь-якому випадку повинно тривати не більше 15 місяців.
Якщо проведене розслідування свідчить, що демпінг дійсно має місце, завдає збитку промисловості ЄС і що інтереси ЄС вимагають вживання захисних заходів, Комісія після консультацій з державами-членами вводить попередні антидемпінгові мита. Такі мита не повинні перевищувати розміру демпінгової маржі, але можуть бути нижче за нього, якщо їх розмір достатній для усунення збитку.
Попередні мита можуть бути введені в період від 60 днів до дев'яти місяців з початку антидемпінгової процедури. На практиці вони зазвичай вводяться в кінці дев'ятимісячного періоду. Попередні мита діють протягом шести місяців з можливим продовженням ще на три місяці.
Якщо попередні мита введені, випуск відповідного товару у вільний обіг на території ЄС допускається тільки при наданні імпортером гарантій сплати попередніх мит. Гарантія може приймати різні форми залежно від національного законодавства країни призначення товару, але, як правило, нею стає банківська гарантія.
Наступним кроком Комісії є підготовка пропозиції Раді про введення остаточних мит. Така пропозиція повинна бути подана не пізніше ніж за один місяць до закінчення терміну дії попередніх мит. Остаточні антидемпінгові мита вводяться у випадку, якщо факт демпінгу і пов'язаного з ним збитку остаточно доведений і якщо інтереси ЄС вимагають здійснити втручання. Питання про введення остаточних антидемпінгових мит віднесено до компетенції Ради. Для ухвалення рішення Раді необхідна проста більшість голосів. Рішення про введення остаточних мит ухвалюється у формі регламенту і публікується в Офіційному віснику ЄС.
У разі, коли розслідування зачіпає декілька експортерів, вживані до них мита можуть відрізнятися, відображаючи різні демпінгові маржі. Такі мита називаються індивідуальними. Також вводиться так зване залишкове мито, яке застосовується до виробників (експортерів), які: а) не співпрацювали або недостатньо співпрацювали з Комісією в ході розслідування; б) не експортували даний товар на ринок ЄС в період розслідування. Для імпорту товарів з країн з неринковою економікою застосовується єдине мито.
Найчастіше антидемпінгові мита виражаються в процентному відношенні до вартості товару, що імпортується (адвалерні мита). Проте можуть застосовуватися і фіксовані ставки мит на одиницю товару (специфічні мита). Плаваючі мита покривають різницю між експортною ціною товару і мінімальною ціною, що розраховується Комісією в ході розслідування з урахуванням маржі збитку.
Остаточні мита зазвичай вступають в силу наступного дня після публікації відповідного регламенту і діють протягом п'яти років. Після закінчення терміну вони автоматично перестають застосовуватися, якщо тільки Комісія не відкриє нове розслідування за запитом товаровиробників ЄС.
Відповідно до ст. 8 Регламенту розслідування можуть бути припинені без введення антидемпінгових мит при отриманні добровільного зобов'язання експортера. Зобов'язання є угодою, що укладається між Комісією та іноземним виробником (експортер, що не є виробником, не може приймати на себе такі зобов'язання), згідно якої останній погоджується підняти свої ціни до рівня, який дозволяє усунути збиток або демпінг, або припинити експорт за демпінговими цінами. Як і антидемпінгові мита, добровільні зобов'язання експортерів діють протягом п'яти років.
Заходи по захисту від субсидійованого експорту.
Поняття експортних субсидій. На відміну від США, ЄС дуже рідко застосовує захисні заходи проти субсидування в країнах-експортерах з політичних мотивів. Регламент № 2026/97 про захист проти субсидійованого імпорту з третіх країн фактично відтворює положення Кодексу про субсидії ВТО. Регламент створює правову базу для використання компенсаційних мит як заходів боротьби з субсидуванням — несправедливої, з точки зору світової торгової практики, державної підтримки виробництва, експорту і транспортування товарів, що випускаються у вільний обіг в ЄС і спричиняють збитки для ЄС.
За винятком положень, що визначають субсидії, компенсаційні субсидії і правила їх розрахунку, Регламент № 2026/97 аналогічний антидемпінговому Регламенту №384/96: правила визначення збитку, визначення товаровиробників ЄС, процедури розгляду скарг, розслідування, ухвалення рішень інститутами ЄС, можливі тимчасові і остаточні захисні заходи та інші положення обох регламентів практично ідентичні.
Для протидії субсидуванню Регламент № 2026/97 передбачає застосування компенсаційних заходів, основний з яких — стягнення компенсаційних мит. Завдання органів і інститутів ЄС полягає у вирішенні питання, чи користується товар, що імпортується, субсидією в країні-експортерові. Вирішення даного питання включає дві основні операції: по-перше, ідентифікація субсидії і, по-друге, розрахунок розміру субсидії.
Для ідентифікації субсидій, що підлягають компенсаційним заходам, потрібне виконання чотирьох умов: 1) необхідна наявність якої-небудь державної допомоги або цінової підтримки; 2) субсидія повинна мати специфічний характер; 3) не повинно бути підстав, що виключають застосування захисних заходів; 4) субсидія повинна приносити переваги її одержувачеві.
Фінансова допомога держави. Субсидія вважається такою, що існує через надання державними органами країни-експортера або країни походження товару фінансової допомоги виробникові (експортерові) товару.
Субсидія, що дає підставу для застосування захисних заходів ЄС, повинна приносити переваги її одержувачеві. На практиці ідентифікація таких переваг проводиться разом з оцінкою розміру субсидії.
Специфічний характер. Підлягають компенсації тільки ті субсидії, які надаються окремим підприємствам, галузям або групам підприємств і галузей відповідно до юрисдикції субсидуючого державного органу. Переваги від наданих субсидій також повинні бути отримані окремими компаніями, галузями або їх групами.
Регламент містить визначення субсидії, що не компенсується (субсидії, не підлягаючі компенсації). Субсидія не вважається такою, що компенсується, якщо вона: 1) відноситься до необмеженого кола виробників, або 2) відноситься до науково-дослідної діяльності, або 3) надана слаборозвиненим регіонам, або 4) надана з метою розвитку охорони навколишнього середовища.
Розмір субсидії, що компенсується, обчислюється на основі розміру тієї вигоди, яку набуває одержувач субсидії. Розмір субсидії повинен бути розрахований на одиницю продукту, що експортується в ЄС. Деякі складові можуть бути виключені з розміру субсидії, зокрема, експортні збори, направлені на компенсацію отриманої експортером вигоди. Методи, що обираються Комісією для розрахунку розміру субсидій, залежать від типу субсидування (гранти, кредити, гарантії кредитів, державна поставка товарів і послуг). Тимчасовим обмеженням для розрахунку субсидій є, як правило, останній фінансовий рік підприємства-одержувача.
Компенсаційні мита. Аналогічно антидемпінговому законодавству ЄС, Регламент № 2026/97 передбачає захист від субсидійованого імпорту у формі митних зборів. Мита, що стягуються з субсидійованих товарів при їх випуску у вільний обіг в ЄС, називаються компенсаційними. Процедура прийняття рішень про введення компенсаційних мит аналогічна процедурі прийняття рішень про заходи захисту від демпінгу і передбачає застосування як тимчасових, так і остаточних мит. Компенсаційні мита, так само як і антидемпінгові мита, за способом визначення ставки бувають адвалерними і специфічними. Підставою для розрахунку ставки компенсаційного мита на конкретний субсидійований товар є розмір субсидії, розрахований для даного товару.
Що стосується поєднання антидемпінгових і компенсаційних заходів, то законодавство ЄС, так само як Антидемпінговий кодекс ГАТТ, забороняє подібну практику. Жоден товар не може бути об'єктом для одночасного застосування антидемпінгових і компенсаційних мит при розгляді справи відносно однієї і тієї ж ситуації, що виникла внаслідок демпінгу або субсидійованого експорту.
Іноземні торгові бар'єри. Одним із завдань правового регулювання зовнішньої торгівлі в Європейському Союзі є вироблення механізму, що дозволяє учасникам економічної діяльності і державам-членам вимагати від інститутів ЄС вжиття захисних заходів у відповідь на торгові бар'єри, що створені третіми країнами та призводять до збитків або інших несприятливих наслідків для експортерів і виробників ЄС. У зв'язку з цим 22 грудня 1994 р. був прийнятий Регламент № 3286/94 (доповнений Регламентом № 356/95), що встановлює правила і процедури в рамках загальної торгової політики по забезпеченню прав ЄС як учасника світової торгівлі, особливо тих прав, які засновані на нормах ВТО.
Регламент № 3286/94 діє відносно тих торгових бар'єрів, які ускладнюють або можуть ускладнити експорт товарів із ЄС в треті країни. Особливістю Регламенту є поширення його дії, окрім товарів, на деякі види експорту послуг.
Поняття «іноземні торгові бар'єри» відноситься до будь-яких заходів регулювання торгівлі, допустимих в третіх країнах, але заборонених міжнародним торговим правом, що дозволяє зацікавленим сторонам домагатися усунення таких заходів. Міжнародне право, що діє в даній сфері, включає норми ВТО, а також двосторонні угоди ЄС з третіми країнами (групами країн).
Під збитком Регламент розуміє будь-який матеріальний збиток, який завданий або може бути завданий виробникам ЄС на внутрішньому ринку ЄС в результаті дії торгових бар'єрів. Несприятливим наслідком вважається будь-який збиток, який завданий або може бути завданий підприємствам ЄС на ринку будь-якої третьої країни і який може істотно відбитися на економіці ЄС або його регіонів.
Скарги на основі Регламенту можуть бути подані: а) від імені виробників ЄС, які несуть збитки в результаті дії торгових бар'єрів, що мають наслідки на ринку ЄС; б) від імені одного або декількох підприємств ЄС, що зазнають несприятливих наслідків на ринках третіх країн в результаті дії торгових бар'єрів; у) від імені держави-члена, яка домагається ліквідації торгового бар'єру. Скарги повинні містити достатні докази існування торгового бар'єру і збитку або несприятливих наслідків, що існують або потенційно можливі в результаті дії торгового бар'єру. При перевірці наявності збитку або несприятливих наслідків Комісія повинна розглянути ряд чинників, таких як об'єм імпорту або експорту даних товарів (послуг), ціни конкурентів, динаміку зростання експорту товарів (послуг) і т.д.
Скарги повинні бути направлені в Комісію письмово. Протягом 45 днів Комісія вирішує питання про прийнятність скарги. При необхідності надання заявником скарги додаткової інформації цей термін може бути продовжений.
Для розгляду скарг Регламент № 3286/94 передбачає створення консультативного комітету, що складається з представників держав-членів під головуванням представника Комісії. Якщо скарга оголошена прийнятною, Комісія ініціює розслідування з публікацією відповідного повідомлення в Офіційному віснику ЄС.
Якщо в результаті розслідування не підтверджується необхідність вжиття заходів для захисту інтересів ЄС, процедура припиняється. Процедура може бути припинена у випадку, якщо країна, що створила торговий бар'єр, в результаті розслідування приймає самостійні заходи по усуненню несприятливих наслідків або збитку відносно заявника скарги.
У випадку, якщо результати проведеного розслідування свідчать про необхідність вжиття заходів для захисту економічних інтересів ЄС і прав ЄС на міжнародній торговій арені, Комісія обирає один або декілька передбачених регламентом зворотних заходів: а) припинення або відкликання будь-якої концесії, наданої даній країні або її підприємствам; б) підвищення існуючих митних зборів або введення інших зборів відносно імпорту з даної країни (репресивні мита); в) введення кількісних обмежень або будь-яких інших рівнозначних заходів.
Проте якщо міжнародні зобов'язання ЄС відносно третіх країн зобов'язують його проводити попередні консультації або процедури вирішення суперечок, вищезгадані зворотні заходи можуть бути вжиті тільки після таких консультацій або процедур.
Після того, як Комісія прийняла рішення про застосування зворотних заходів, воно передається на розгляд до Ради, яка повинна затвердити або відхилити пропозицію Комісії в строк не більше 30 днів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Система захисних торгових заходів в ЄС» з дисципліни «Право Європейського Союзу»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит фіксованого сільськогосподарського податку
СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОШОВОГО РИНКУ
Основи організації, способи і форми грошових розрахунків у народн...
Аудит визнання, збереження і технічного стану необоротних активів
Аудит неоплаченого капіталу


Категорія: Право Європейського Союзу | Додав: koljan (17.04.2011)
Переглядів: 2325 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП