ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Міжнародні відносини » Європейський Союз: політика, економіка, право

Розмежування повноважень
Відповідно до проекту Конституції, відносини між Союзом і державами-членами базуються на повазі національної ідентичності держав-членів, політичної і конституційної структури. Союз поважає істотно важливі функції держав, які спрямовані на забезпечення територіальної цілісності держави, на підтримку суспільного порядку і забезпечення внутрішньої безпеки (частина перша ст. 5). Ці відносини реалізуються відповідно до принципу лояльного співробітництва.
Здійснення повноважень Союзу базується на двох засадах: субсиді-арності і пропорційності, які застосовуються відповідно до Протоколу про застосування принципів субсидіарності і пропорційності, проект якого є складовою проекту Конституції.
До виключної компетенції Союзу належать: митна політика, зовнішні економічні відносини, юридичний фундамент внутрішнього ринку (свобода пересування осіб, товарів, послуг і капіталів), фінансові послуги, політика конкуренції, монетарна політика в рамках зони евро. З цих питань Союз має право приймати законодавчі акти, укладати міжнародні угоди.
До спільної компетенції Союзу і держав-членів належать такі сфери: внутрішній ринок, питання свободи, безпеки і справедливості, сільське господарство і рибальство (за винятком збереження біологічних ресурсів моря), транспорт і транс'європейське сполучення, енергетика, соціальна політика, захист прав споживачів.
У проекті Конституції використано класичне федеративне застереження: верховенство права Союзу над правом держав-членів.
Всі інститути Союзу розглядаються як такі, що мають єдиний рівень легітимності і підлягають уніфікації. В проекті вони поділені на дві групи: такі, що формують інституційну основу Союзу, і група інших інститутів та органів Союзу.
49
До першої групи входять:
• Європейський Парламент (представницький орган громадян Європейського Союзу, обирається шляхом прямих загальних виборів у складі 736 членів на п'ять років. Разом з Радою Міністрів здійснює в Союзі законодавчі, бюджетні, контрольні і консультативні функції);
• Європейська Рада (міждержавний орган політично керівництва, до складу входять глави держав чи урядів держав-членів, Голова Ради і Голова Європейської Комісії; Рада визначає орієнтацію і загальні політичні пріоритети, свої рішення ухвалює консенсусом, не бере участі у здійсненні законодавчих функцій Союзу);
• Рада Міністрів (міждержавний орган з законодавчими і виконавчими функціями Союзу, до складу входить по одному представнику від кожної держави-члени, які призначаються державою-членом в залежності від теми засідання);
• Європейська Комісія (головний виконавчий орган урядового характеру, здійснює функції координування, виконання і управління відповідно до умов, визначених в Конституції, забезпечує представництво ЄС на міжнародному рівні; складається з Голови Комісії, Міністра закордонних справ ЄС і 13 Європейських комісарів);
• Міністр закордонних справ ЄС (він є заступником Голови Єв-рокомісії, відповідає за загальну безпеку, здійснення зовнішньої політики ЄС);
• Європейський суд (включає Європейський суд справедливості, Суд першої інстанції та трибунали спеціалізованої юрисдикції).
До другої групи входять:
• Європейський центральний банк (разом з Національними центральними банками утворює Систему європейських центральних банків, яка проводить єдину монетарну політику ЄС);
• Рахункова палата (до складу входить по одному представнику від кожної держави-члена, проте її члени здійснюють свої функції цілком незалежно; здійснює контроль за доходами і витратами ЄС);
• Консультативні органи Союзу, до яких належать Комітет регіонів та Економічний і соціальний комітет (члени комітетів не можуть бути зв'язаними жодним імперативним мандатом і здійснюють свої функції цілком незалежно на користь загальних інтересів Союзу);
50
Всі європейські інституції за проектом Конституції підтримують між собою лояльне співробітництво (частина третя ст. 18).

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Розмежування повноважень» з дисципліни «Європейський Союз: політика, економіка, право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит касових операцій. Мета, завдання, джерела аудиту
Історизми, архаїзми, неологізми і фразеологізми
Аудит формування фінансових результатів
Інвестиційний процес у державі з ринковою економікою
Аудит забезпечення збереження тварин


Категорія: Європейський Союз: політика, економіка, право | Додав: koljan (02.06.2013)
Переглядів: 564 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП