ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічний аналіз » Економічний аналіз

Зміст і предмет економічного аналізу
Аналіз (від грецького analysis) означає розчленовування, розкла-дання досліджуваного об'єкта на частини, елементи, на внутрішньо властиві цьому об'єкту складові. Аналіз виступає в діалектичній єдності з поняттям "синтез" (від грецького synthesis) –– з'єднання раніше розчленованих елементів досліджуваного об'єкта в єдине ціле.
У науці і на практиці застосовуються різні види аналізу: фізичний, хімічний, математичний, статистичний, економічний і ін. Вони відріз-няються об'єктами, цілями і методикою дослідження. Дослідження природних явищ, технічні дослідження дозволяють знаходити зв’язки між різними складовими частинами цих явищ, факторами, що на них впливають, за допомогою технічних засобів, приладів, теоретичних залежностей. Економічний аналіз, на відміну від інших, відноситься до абстрактно-логічного методу дослідження економічних явищ.
Економічним аналізом у більш широкому змісті займається теорія економічного аналізу, у професійному –– економічний аналіз господарсько-фінансової діяльності у відповідних галузях: у промисло-вості, будівництві, сільському господарстві, торгівлі і т. ін.
Формування ринкової економіки обумовлює розвиток аналізу як на макрорівні так і на мікрорівні –– на рівні окремих підприємств і їх внутрішніх структурних підрозділів, оскільки ці низові ланки при будь-якій формі власності складають основу ринкової економіки. Народногосподарські дослідження, узагальнення необхідні для вияв-лення тенденцій і змін макропоказників, постановки цілей і виявлення напрямків подальшого розвитку.
В ринковій економіці підприємства функціонують в умовах, коли зовнішнє середовище швидко змінюється, і постійно відчувають на собі вплив його факторів. Від того, наскільки адекватно підприємство реагує на ці зміни, уникає погроз і реалізує можливості, залежить ефективність його діяльності. Тому необхідне постійне відстеження зміни факторів зовнішнього середовища, що неможливе без економічного аналізу, без виявлення тенденцій цих змін і їх прогнозування на майбутнє. Ефективне функціонування підприємства потребує оптимального використання його внутрішніх виробничих можливостей, реалізації усіх внутрішніх резервів, найкращого використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів, і в цьому значну роль належить економічному аналізу. Економічний аналіз дозволяє на основі вивчення факторів зовнішнього середовища і внутрішніх факторів визначити стратегію і тактику підприємства, найкращій варіант його розвитку, максимальний результат при мінімальних витратах.
Предметом економічного аналізу є причинно-наслідкові зв'язки економічних явищ і процесів.
Об'єктами економічного аналізу є економічні результати госпо-дарської діяльності. Наприклад, на промисловому підприємстві до об'єктів аналізу відносяться виробництво і реалізація продукції, її витрати, використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів, фінансові результати виробництва, фінансовий стан підприємства і т. ін.
Сучасний стан аналізу можна охарактеризувати як досить ґрунтовно розроблену в теоретичному плані науку. Разом з тим, наука знаходиться в стані розвитку. Ведуться дослідження в галузі більш широкого застосування математичних методів, ЕОМ, що дозволяють оптимізувати управлінські рішення.
Для підприємств нашої країни одним із найактуальніших питань стає проведення теоретичних досліджень і розробка методології вивчення і аналізу кон’юнктури ринку, попиту на продукцію, що виробляється на підприємстві, стратегій ціноутворення, каналів розпов-сюдження товару, формування системи попиту і т. ін.
До термінологічних понять, що застосовуються в економічному аналізі, відносяться, насамперед, поняття: метод, технічні прийоми, фактори, причини і резерви.
Метод економічного аналізу –– це наукове дослідження або підхід до вивчення аналізу, тобто те основне, що властиво йому як науці. Він має конкретні особливості або риси, що характеризують окремі його елементи.
Технічними прийомами економічного аналізу є різноманітні засоби обробки джерел інформації, їх систематизації, оцінки впливу тих чи інших факторів на показники, що досліджуються, порівняння показників, приведення їх у порівняний вид й т. ін.
Фактори –– це явища, сили, або умови, що визначають величину і якісні характеристики того чи іншого показника.
Наприклад, в апаратурних процесах до факторів першого порядку, які впливають на обсяг виробництва продукції, належать кількість встановленого обладнання, фонд часу роботи одиниці обладнання і його продуктивність.
Фактори, що впливають на випуск продукції у ручних процесах – це чисельність робочих і їх продуктивність праці.
Причини –– це явища, що призвели до зміни показника.
Наприклад, у звітному періоді мало місце зниження фонду робочого часу обладнання. Основними причинами цього були позапланові ремонти обладнання, простої у зв’язку із несвоєчасним постачанням матеріальних ресурсів.
Резерви в економічному аналізі застосовуються для визначення невикористаної частини ресурсів внаслідок неефективного і неповного використання потенціалу підприємства. У цьому випадку виникає задача використання резервів шляхом здійснення заходів щодо усунення причин перевитрати ресурсів.
Згідно із наведеним вище прикладом виявлено, що у позапланових ремонтах основне обладнання простоювало 2340 нормо-годин, у зв’язку із несвоєчасним постачанням ресурсів – 3450 нормо-годин, в результаті чого підприємство недодержало 4300 одиниць продукції. З метою покращення роботи обладнання необхідно обновити парк наявного обладнання, враховуючи значний коефіцієнт його зносу (0,68) та середній вік обладнання (12,6 року). Для ліквідації простоїв обладнання з причини несвоєчасного постачання ресурсів необхідно більш ретельно провести маркетинговий аналіз ринку матеріальних ресурсів, виявити більш надійних постачальників і укласти з ними договори на поставку ресурсів.
Метою економічного аналізу є виявлення резервів подальшого підвищення ефективності виробництва в результаті детального аналізу техніко-економічних і фінансових показників господарської діяльності підприємства і його підрозділів, вивчення і аналіз факторів зовнішнього середовища, кон’юнктури ринку, попиту на продукцію, що виробляється на підприємстві; обґрунтування планів підприємства і сприяння їх виконанню; обґрунтування заходів реалізації виявлених резервів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Зміст і предмет економічного аналізу» з дисципліни «Економічний аналіз»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Оцінювання ефективності інвестицій
Аудит збереження запасів
НЕОКЛАСИЧНИЙ ВАРІАНТ КІЛЬКІСНОЇ ТЕОРІЇ ГРОШЕЙ
Протоколи супутникових мереж
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЛАНУВАННЯ ПРОДУКТУ


Категорія: Економічний аналіз | Додав: koljan (21.08.2012)
Переглядів: 629 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП