ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Аудит » Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств

Аудит податкової звітності з податку на додану вартість сільськогосподарських товаровиробників
Мета аудиту — перевірити дотримання чинного зако-нодавства щодо складання декларацій по ПДВ.
Завдання аудиту — встановити:
• правильність оформлення податкових декларацій по податку на додану вартість № 1 і № 2, за якими не здійснюються розраху-нки з бюджетом;
• правильність складання декларацій по податку на додану вартість № 3, за якою здійснюють розрахунки з бюджетом;
• дотримання переробними підприємствами встановленого порядку розрахунків з сільськогосподарськими товаровиробни-ками за дотаціями, що їм належать;
• повноту перерахованих дотацій сільськогосподарським то-варовиробникам та цільове їх використання.
Перевірка правильності складання декларації № 1 (спеціальної або окремої декларації з ПДВ) стосується податкової декларації з податку на додану вартість за результатами операцій з реалізації молока, худоби (в тому числі м’яса у живій масі та молока, реалі-зованих переробним підприємствам), птиці, вовни. Оскільки роз-рахунки з бюджетом за цією декларацією не здійснюються, пози-тивна різниця між податковими зобов’язаннями і податковим кредитом звітного місяця перераховується сільськогосподарсь-ким товаровиробникам на окремий рахунок 1 в банку, а негатив-не її значення має бути погашено за рахунок податкових зо-бов’язань наступних податкових періодів. Кошти на рахунку по ПДВ залишаються в розпорядженні підприємства. Завдання аудитора — перевірити своєчасність розрахунків відповідно до даних за декларацією.
Наступним етапом аудиту є перевірка складання декларації № 2 (спеціальної або окремої декларації з ПДВ). Це податкова декларація з податку на додану вартість за результатами операцій з реалізації продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробниц-тва, крім молока, тварин (у тому числі м’яса у живій масі та мо-лока, реалізованих переробним підприємствам), птиці, вовни і, крім того, операцій з реалізації підакцизних товарів.
Особливість заповнення декларації № 2 полягає в тому, що розрахунки з бюджетом за нею не здійснюються, позитивна різ-ниця між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом звітного місяця перераховується сільськогосподарським товаро-виробником на окремий рахунок, який відкривається для кожно-го такого платника установою банку. Кошти по окремому рахун-ку підлягають перевірці щодо їх цільового використання. У разі негативного значення цієї різниці остання погашається за раху-нок податкових зобов’язань наступних податкових періодів. Ау-дитор має зафіксувати правильність визначення різниці між по-датковими зобов’язаннями та податковим кредитом та складеної декларації за скороченою формою. За скороченою формою скла-дається як декларація № 1, так і № 2 сільськогосподарськими то-варовиробниками і подається до державної податкової інспекції. Між виробником і переробним підприємством складається роз-рахунок за формами № 1 та № 3.
Аудитор має встановити, чи спрямовані ці кошти на виробни-чі потреби сільськогосподарського товаровиробника. В против-ному разі ці кошти мають бути внесені в державний бюджет.
Податкова декларація № 3 по податку на додану вартість складається за результатами операцій з реалізованої продукції невласного виробництва, покупних товарно-матеріальних цінно-стей і операцій з реалізації підакцизних товарів. Ця податкова де-кларація складається за повною формою.
За цією декларацією здійснюються розрахунки з бюджетом, сплата податку до бюджету і відшкодування з бюджету в поряд-ку, встановленому чинним законодавством.
Суми ПДВ, які відповідно до результатів одноразового пере-рахунку податкових зобов’язань і податкового кредиту за станом на 1 жовтня 1998 р. згідно з п. 5 Порядку проведення одноразово-го перерахунку сум податкових зобов’язань і податкового креди-ту по податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 8 жовтня 1998 р. № 468, відображуються в податковій звітності кожного звітного періоду до 1 липня 1999 р. та включаються в рядок 8 декларації № 3 (за-гальної податкової декларації по ПДВ).
Перевірку правильності нарахування й виплати дотацій сільсь-когосподарським товаровиробникам за здані ними на переробку м’ясо у живій масі та молоко аудитор здійснює тільки щодо тих переробних підприємств, які мають власні переробні потужності.
Оскільки основою правильно складених декларацій є достові-рний податковий і бухгалтерський облік переробних підпри-ємств, то аудитор перевіряє його (і відповідно складені дві окремі податкові декларації) за операціями з продажу молока, молочної продукції, м’яса і м’ясопродуктів, вироблених із проданих сіль-ськогосподарськими товаровиробниками м’яса у живій масі та молока незалежно від напряму реалізації такої продукції — на митній території України або на експорт, — і окремий облік ін-шої продукції.
Аудитору слід врахувати, що звітний (податковий) період для переробних підприємств (на відміну від сільськогосподарських товаровиробників) не встановлений, а тому періодичність надан-ня звітності (щомісяця або щоквартальну) визначається відповід-но до наказу ДПА України від 30 травня 1997 р. № 166 (з ураху-ванням змін і доповнень, внесених наказами ДПА України від 10 квітня 1998 р. № 179 і від 23 жовтня 1999 р. № 499). З метою встановлення періодичності надання звітності визначається в ці-лому за всіма категоріями операцій (що включаються до окремої податкової декларації і до податкової декларації, за якою здійс-нюються розрахунки з бюджетом).
Передбачено, що переробним підприємствам залишаються відкриті раніше для них окремі рахунки для зарахування сум ПДВ для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам.
Завданням аудитора є встановлення дотримання порядку щодо перерахування на окремий рахунок позитивної різниці між пода-тковими зобов’язаннями і податковим кредитом, визначеної за операціями з продажу молока, молочної продукції, м’яса і м’ясопродуктів, вироблених із проданої сільськогосподарськими това-ровиробниками на переробку м’яса у живій масі та молока, тобто за операціями, які мають відображуватись у окремій декларації по ПДВ.
Якщо за результатами звітного періоду в окремій декларації визначена негативна різниця між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, то така різниця перераховується перероб-ним підприємством із окремого рахунку на його поточний раху-нок, але тільки за умови надання органам державної податкової служби відповідного висновку про порядок і в строки, передба-чені для бюджетного відшкодування чинним податковим законо-давством.
Крім того, аудитор має з’ясувати обґрунтованість виплати сільськогосподарським товаровиробникам дотацій замість гро-шових коштів матеріальними ресурсами. Аудитору треба враху-вати, що питання виплати дотацій таким шляхом вирішується за участю фінансових органів, управлінь агропромислового ком-плексу в разі згоди сільськогосподарських товаровиробників, а у випадку отримання сільськогосподарськими товаровиробниками за продані на переробку м’ясо у живій вазі та молоко якої-небудь іншої компенсації, ніж грошова, сільськогосподарські товарови-робники втрачають право на застосування нульової ставки ПДВ. Дотації у негрошовій формі сільськогосподарським товаровироб-ником переробними підприємствами широко застосовувались до 2002 р. Будь-яка бартерна операція позбавляє сільськогосподар-ського товаровиробника цієї пільги.
Повноту перерахування коштів на окремий рахунок відповід-но до результатів діяльності, відображених у окремій податковій декларації (окрема декларація переробного підприємства або дві окремі (спеціальні) декларації сільськогосподарських товарови-робників), у всіх випадках аудитор має встановити наявність від-повідних підтверджувальних документів. До них належить нада-ний органом податкової служби разом з кожною окремою податковою декларацією перелік платіжних доручень на фактич-но зараховані на кожний окремий рахунок грошових коштів і
виписки банку із кожного окремого рахунку.
Аудитор повинен пам’ятати, що для всіх категорій суб’єктів підприємницької діяльності, які мають право на використання в своїй діяльності норм Указу Президента України «Про підтримку сільськогосподарських товаровиробників» від 2 грудня 1998 р. № 1328/98 і Закону України «Про внесення змін у статтю 11
Закону України “Про податок на додану вартість” від 18 лютого 1999 р. № 442-XIV, дата виникнення податкових зобов’язань і дата виникнення права на податковий кредит визначається відпо-відно до норм ст. 7 (п. 7.3 і п. 7.5) Закону України «Про податок на додану вартість» по операції, що відбулася першою — надхо-дження коштів на рахунок чи відвантаження продукції.
При перевірці бартерних операцій бартер вважається «закри-тим» після повного врегулювання сум, на які проводиться бартер, тобто суми, зазначені в кредиті рахунків ПДВ, мають дорівнюва-ти дебету рахунків ПДВ.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аудит податкової звітності з податку на додану вартість сільськогосподарських товаровиробників» з дисципліни «Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Звіт про експертне оцінювання вартості майна
Звіт про прибутки та збитки
Опитування як метод збору соціологічної інформації
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, МЕТОДИ ТА ІНСТРУМЕНТИ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ ПРАЦІ Т...
Дослідження наявної санаційної концепції


Категорія: Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств | Додав: koljan (21.02.2011)
Переглядів: 2766 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП