ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Місцеве самоврядування: світовий та український досвід

ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ТА ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ У ШВЕЦІЇ
Представницькими органами самоврядування на рівні общини є муніципальні збори чи рада, на рівні округу рада — округу (ластінг). Повноваження цих рад — 4 роки. Кількість депутатів у муніципальних та окружних радах залежить від кількості населення. Община чи округ можуть прийняти рішення про збільшення числа депутатів їх рад відносно до числа, визначеного законом.
Представницькі органи приймають головні для общини чи округу рішення. Тільки вони можуть приймати рішення щодо бюджету, встановлення податків та зборів. Тільки вони наділені правом формування комітетів, обрання їх посадових осіб, призначення ревізорів, встановлення компенсаційних виплат для виборних представників, а також оцінки результатів їхньої діяльності.
Представницькі органи є досить автономними у своїй діяльності та самостійними у своїй структурі. Крім цього, вони мають право делегування своїм виконавчим органам права на прийняття рішень з певного кола питань.
Свою роботу муніципальні збори проводять сесійно. Як правило, на рік відбувається від 4 до 10 таких засідань. Всі засідання є відкритими для публіки. Закон навіть передбачає відведення часу на таких засіданнях на відповіді присутнім членам громадськості. Всі питання, що розглядаються на пленарних засіданнях муніципальних зборів, мають пройти обговорення і щодо них мають бути підготовлені відповідні проекти у виконкомі.
Власне виконком є місцевим урядом, що виконує керівні та координуючі функції. Як правило, новообраний виконком приступає до виконання своїх обов'язків 1 січня нового після виборів року. Вибори відбуваються у вересні, так що є досить часу для сформування нового виконкому та передання йому справ.
Поточне адміністрування здійснюється відповідними комітетами. До 1991 року законодавством визначався перелік комітетів, які мали бути обв'язковимиу муніципалітеті. Новий 1991 року закон надав муніципальним зборам повної самостійності у виборі числа та назв комітетів. Всі комітети є юридично рівними у правах та обов'язках і різняться лише питаннями їх відання. Термін існування комітету — 4 роки, але представницький орган у будь-який час може прийняти рішення про ліквідацію комітету.
Всі комітети формуються муніципальними зборами на основі пропорційного представництва відносно політичної орієнтації депутатів.
МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ: СВІТОВИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД
8 8
Хоча часто партії домовляються про суто професійне комплектування комітетів. Саме комітети несуть повну відповідальність за поточну діяльність адміністрації і представляють муніципальним зборам інформацію про результати її роботи.
Моделі управління общиною
Оскільки нове, 1991 року, законодавство про місцеве самоврядування надало більшої автономності у створенні своїх організаційно-правових форм існування місцевого самоврядування на рівні общин та округів, то в Швеції розмаїття форм стало звичною нормою. Проте ці форми можна формалізувати у три моделі управління общиною:
- секторна модель;
- територіальна модель;
- функціональна модель.
Секторна модель є традиційною для Швеції і означає, що виборні представники розподілені на комітети, кожен з яких відповідає за визначену сферу діяльності. Це, наприклад, можуть бути такі комітети:
- виконком; комітет у справах виборів; з питань міського планування;
дозвілля; освіти; охорони навколишнього середовища, соціальних питань;
комунальних служб; ревізійний.
З середини 80-х років, особливо у великих общинах, стали застосовувати територіальну модель управління. Тобто територія общини поділяється на райони, а комітети утворюються та діють за районним принципом. Щоправда, в останні роки тенденція дещо змінилася, і число муніципалітетів, які будують свою діяльність за територіальним принципом, знову зменшується, оскільки економія затрат від впровадження такої моделі виявилася не настільки значною.
Функціональна модель є новою і ще не досить поширеною, проте саме вона викликає жваві дискусії щодо її переваг чи недоліків. За цією моделлю функція замовника відділяється від функції управління. Тобто комітет утворюється не як орган управління, а як орган замовника. Комітет безпосередньо не керує адміністрацією, наприклад, громадського транспорту, а на конкурсній основі визначає фірму чи муніципальну службу, яка здійснюватиме організацію роботи громадського транспорту відповідно до заданих параметрів. У функцію комітету входить лише оплата цих послуг. З одного боку, така форма дещо поліпшує і здешевлює надання послуг, але з іншого — зменшує вплив виборних представників на поточну діяльність общини і послаблює контроль над цією діяльністю всіх мешканців цієї общини.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ТА ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ У ШВЕЦІЇ» з дисципліни «Місцеве самоврядування: світовий та український досвід»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Характеристика цінних паперів, що обертаються на фондовому ринку ...
Торговля фиктивными товарами
ІНДИКАТИВНЕ ПЛАНУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ
Аудит адміністративних витрат і витрат на збут та інших операційн...
МАСА ГРОШЕЙ В ОБОРОТІ. ГРОШОВІ АГРЕГАТИ ТА ГРОШОВА БАЗА


Категорія: Місцеве самоврядування: світовий та український досвід | Додав: koljan (31.05.2011)
Переглядів: 776 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП