ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Нотаріат в Україні

Роль органів юстиції щодо регулювання діяльності нотаріату
Відповідно до чинного законодавства, органами юстиції здійснюється керівництво державними нотаріальними конторами і архівами та контроль за діяльністю приватних нотаріусів. У своїй діяльності органи юстиції керуються Положенням про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції та Положенням про районні, районні в
82
Глава 4. Організація діяльності нотаріату в Україні
містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 30.08 2000 Л'аЗб/5. Так, відповідно до цього положення, до основних завдань управління юстиції належать: організація роботи нотаріату; відповідно до законодавства ведення Державного реєстру застав рухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру правочинів; здійснення контролю за виконанням актів Мін'юсту стосовно нормативно-методичного забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації щодо проведення реєстрації прав власності на нерухоме майно; методичне керівництво правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах і організаціях, надання зазначеним органам, а також органам місцевого самоврядування методичної допомоги у приведенні їхніх нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства; здійснення міжнародно-правового співробітництва в межах повноважень тощо.
Відповідно до цих завдань управління юстиції:
— за дорученням Мін'юсту України організовує, забезпечує
та контролює виконання міжнародних договорів України з пи
тань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних
справах;
— організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їх
діяльність і вживає заходів щодо її поліпшення, здійснює конт
роль за законністю вчинення нотаріальних дій державними і
приватними нотаріусами, нотаріального архіву, забезпечує робо
ту кваліфікаційної комісії нотаріату;
• забезпечує і контролює діяльність нотаріального архіву щодо зберігання нотаріальних документів;
• організовує та контролює стажування осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю;
• визначає нотаріальний округ, реєструє приватну нотаріальну діяльність, вносить зміни до реєстраційного посвідчення та анулює його, контролює дотримання вимог щодо організації робочого місця приватного нотаріуса;
• подає до Мін'юсту України пропозиції щодо визначення граничної чисельності приватних нотаріусів у нотаріальних округах області;
• припиняє діяльність нотаріусів, готує обґрунтовані подання на розгляд Мін'юсту України щодо анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю;
— затверджує розміри оплати за надання державними но
таріусами додаткових платних послуг правового і технічного ха
рактеру та забезпечує організаційне керівництво цією роботою;
— контролює обіг спеціальних бланків та захисних знаків но
таріальних документів, готує подання до Мін'юсту України щодо
необхідності виготовлення печаток нотаріусів відповідно до
зразків, затверджених Мін'юстом України;
• контролює своєчасність та правильність внесення нотаріусами записів до Єдиних реєстрів, що діють у системі нотаріату;
• проводить аналітично-методичну роботу, вивчає, узагальнює та скеровує нотаріальну практику, готує для нотаріусів роз'яснення щодо застосування чинного законодавства з питань вчинення нотаріальних дій.
При управлінні юстиції Ради Міністрів Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій утворюється кваліфікаційна комісія нотаріату, завданням якої є визначення рівня професійної підготовленості осіб, що мають намір займатися нотаріальною діяльністю. Рішення кваліфікаційної комісії може бути оскаржене у Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України. Вища кваліфікаційна комісія та кваліфікаційні комісії діють відповідно до Положення про кваліфікаційну комісію нотаріату, затвердженого наказом Міністра юстиції України від 28 грудня 1993 р. № 22/5 та Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 1994 р. № 114.
Слід зазначити, що 14 березня 2006 р. Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову «Про внесення змін до Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату» за № 281, якою було внесено зміни і доповнення до Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату від 22 лютого 1994 р. № 114. Ухвалою Печерського районного суду від 30.05.2006 дію нових норм було припинено.
Кваліфікаційні комісії утворюються при Міністерстві юстиції Республіки Крим, управліннях юстиції обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Комісія відповідно до покладених на неї завдань приймає кваліфікаційний іспит в осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса, за результатами якого приймає рішення про можливість чи неможливість допуску особи до нотаріальної діяльності.
Термін дії повноважень Комісії становить п'ять років від дня іроведення її першого засідання.
До складу Комісії входять три нотаріуси, два представники від Зжцої кваліфікаційної комісії нотаріату та два представники Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції.
Склад Комісії затверджується наказом Міністерства юстиції України. Комісія проводить свої засідання у разі потреби. Перше засідання проводиться у 20-денний строк після затвердження складу Комісії.
Засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини її членів.
Член Комісії має право:
• ознайомлюватися з матеріалами, поданими на її розгляд;
• брати участь у вивченні матеріалів справи та перевірці;
• заявляти клопотання, наводити свої мотиви, висловлювати міркування з питань, що розглядаються;
• брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;
• висловлювати окрему думку з оформленням її у письмовому вигляді.
Матеріально-технічне, фінансове та інформаційне забезпечення діяльності Комісії здійснює Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції.
Вища кваліфікаційна комісія нотаріату утворюється при Мін'юсті. Основними завданнями Комісії є:
• розгляд скарг на рішення кваліфікаційних комісій нотаріату при Головному управлінні юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, обласних, Київському та Севастопольському міських управліннях юстиції;
• визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір провадити нотаріальну діяльність;
• проведення конкурсного відбору осіб, які виявили бажання стажуватися в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, та конкурсу на реєстрацію приватної нотаріальної діяльності серед осіб, які мають намір її провадити;

• встановлення критеріїв щодо додержання Присяги нотаріуса;
• підготовка методики проведення перевірки додержання Присяги нотаріуса.
Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
• розглядає заяви осіб, які мають намір провадити нотаріальну діяльність;
• призначає керівника стажування осіб, які пройшли конкурсний відбір;
• розробляє та затверджує програми стажування;
— вирішує питання щодо складання на засіданні Комісії
кваліфікаційного іспиту особою, яка подала скаргу на рішення
кваліфікаційної комісії нотаріату;
— розробляє та затверджує програми підвищення кваліфіка
ції нотаріусів, їх помічників (консультантів);
—- бере участь в організації та проведенні курсів підвищення кваліфікації нотаріусів, їх помічників (консультантів);
• вносить за результатами перевірки додержання Присяги нотаріуса міністрові юстиції подання щодо вжиття заходів до нотаріусів, у тому числі щодо зупинення їхньої діяльності, анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю, та проводить у разі потреби атестацію нотаріусів;
• за дорученням Мін'юсту розглядає скарги на дії нотаріусів;
— здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
Строк дії повноважень Комісії становить п'ять років від дня
проведення її першого засідання.
До складу Комісії входять чотири нотаріуси та три представники Мін'юсту.
Комісія проводить свої засідання у разі потреби. Перше засідання проводиться у 15-д енний строк після затвердження складу Комісії.
Засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини її членів.
Комісія має право відповідно до своїх повноважень одержувати на свій запит необхідну інформацію від нотаріусів, органів юстиції, інших підприємств, установ і організацій.
Матеріально-технічне, фінансове та інформаційне забезпечення діяльності Комісії здійснює Міністерство юстиції.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Роль органів юстиції щодо регулювання діяльності нотаріату» з дисципліни «Нотаріат в Україні»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит оборотних засобів, інших необоротних матеріальних активів. ...
Послуги стільникових мереж
Інвестиції у виробничі фонди
Аудит додаткового капіталу
СПОСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ


Категорія: Нотаріат в Україні | Додав: koljan (11.05.2011)
Переглядів: 3465 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП