ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Міжнародні фінанси

Проблеми міжнародних фінансових відносин України та ЄС
Розглянемо кілька моментів щодо наслідків розширення ЄС для України.
Процес розширення неминуче супроводжуватиметься істот-ними змінами в структурі та механізмі діяльності ЄС, що матиме значні наслідки як для світового господарства в цілому, так і для держав — сусідів ЄС, зокрема України.
У політичному аспекті розширення ЄС сприятиме посиленню геополітичної ролі нашої держави у процесі формування загаль-ноєвропейського та світового безпечного простору. Одночасно традиційно дружні стосунки з сусідніми країнами можуть активі-зувати процес зближення України та ЄС.
На нинішньому етапі можливо відзначити такі політичні нас-лідки розширення ЄС для України:
 посилення підтримки з боку ЄС демократичних та еконо-мічних перетворень в Україні;
 розширення та поглиблення політичного діалогу та спів-робітництва України з ЄС у сфері міжнародної стабільності та безпеки;
 перегляд та модернізація чинної договірно-правової бази відносин. Як один з можливих варіантів — укладення Угоди про асоціацію України та ЄС.
У соціально-економічному вимірі вплив розширення ЄС буде найбільш відчутним у таких сферах, як торгівля, транспортний сектор, військово-технічне співробітництво, юстиція і внутрішні справи.
У першому півріччі 2003 р. зовнішньоторговельний оборот України з країнами — членами ЄС (ЄС-15) становив 4,9 млрд дол. США, а з урахуванням 10 країн — кандидатів на вступ до ЄС (ЄС-25) — 7,4 млрд дол. США, що порівняно з першим півріччям 2002 р., більше на 26,1 % та 29,8 % відповідно. Частка торгівлі то-варами з країнами ЄС у зовнішньоторговельному обороті України становила 21,6 % і лишилася на рівні попереднього року.
Розширений Євросоюз може стати найбільш значним ринком збуту українських товарів та джерелом українського імпорту і пе-ретворитися для України на головний, тоді як ринок країн СНД ві-дійде на друге місце. За 2002 р. експорт товарів до ЄС-25 становив 5,7 млрд дол. США проти 4,4 млрд дол. США до країн СНД.
Поліпшаться також умови доступу українських експортерів на окремі товарні ринки нових членів ЄС унаслідок переважного зниження рівня тарифного захисту і підвищення рівня конкурен-тного середовища в країнах-кандидатах. При збереженні обсягів та структури українського експорту внаслідок поширення на кра-їни-кандидати митних тарифів ЄС вартість імпортних товарів з України зменшиться на 0,73 % (з 4,24 до 3,51 %), що підвищить їх конкурентоспроможність.
Крім того, запровадження в країнах-кандидатах інститутів ри-нкового регулювання ЄС має призвести до певного скорочення обсягів контрабандних торговельних операцій, нелегальної міг-рації та інших форм тіньових операцій, що матиме позитивний вплив на державний бюджет України.
Додаткові стимули отримає прикордонне співробітництво з новими членами ЄС, що сприятиме як збільшенню обсягів при-кордонної торгівлі, так і реалізації спільних проектів у прикор-донних регіонах.
Україна може посилити свої конкурентні переваги в секторах, чутливих до конкуренції за ціновими параметрами товарів, оскі-льки в нових членах Євросоюзу зростатиме вартість виробництва через упровадження соціальних стандартів і норм захисту до-вкілля ЄС.
З іншого боку, розширення ЄС матиме певні небажані наслід-ки для нашої держави. До них можна віднести:
 скорочення українського експорту до країн Балтії на 15—20 % та подорожчання експортних (за результатами 2002 р. — на 2,9 % , або 9,6 млн дол. США) та імпортних товарів (на 5 % або 2,79 млн дол. США) через припинення дії угод про вільну торгів-лю, укладених Україною з цими країнами;
 погіршення конкурентних позицій України щодо експорту деяких товарів середньої технологічності внаслідок поширення на нових членів ЄС європейських угод з лібералізації торгівлі з окремими країнами та групами країн, а також митних преферен-цій, які надаються країнам, що розвиваються;
 запровадження новими членами ЄС нетарифних обме-жень, технічного, санітарного, фітосанітарного, ветеринарного контролю. Для сільськогосподарської продукції українського по-ходження це може спричинити повне закриття ринку нових кра-їн-членів, обсяг якого становив у 2002 р. тільки по зернових 61 млн дол. США та продукції тваринного походження 20 млн дол. США;
 втрата традиційних ринків збуту у нових країнах-членах унаслідок поширення на них антидемпінгових заходів ЄС щодо України. Протягом 2001 р. сюди було експортовано металургій-ної та хімічної продукції, яка є предметом антидемпінгу, загаль-ною вартістю біля 31 млн дол. США, за 2002 р. цей показник ста-новив вже 54,7 млн дол. США;
 ускладнення організації регулярного транспортного спо-лучення між Україною та країнами-кандидатами та зменшення обсягів пасажирських перевезень унаслідок введення візового режиму;
 підвищення вимог до технічного стану транспортних засо-бів, що в’їжджають на територію країн-кандидатів, і таким чином усунення українських перевізників з ринку транспортних послуг цих країн;
 запровадження складніших технологічних схем пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів;
 зменшення обсягів експортних і транзитних вантажів уна-слідок неконкурентоспроможності товарів сусідніх з Україною країн СНД;
 зменшення обсягів торгівлі товарами військового призна-чення та надання послуг щодо їх ремонту і модернізації;
 перетворення України з країни транзиту нелегальних міг-рантів у країну їх нагромаджувача та збільшення (орієнтовно на 17 %) витрат на їх утримання та видворення;
 ускладнення умов для контактів між представниками діло-вих кіл, особливо малих та середніх підприємств, що може призве-сти до часткового згортання торговельно-економічних зв’язків, зменшення обсягів взаємних поїздок громадян, а також вплинути на розвиток культурного обміну, туризму, громадських зв’язків, зниження життєвого рівня і посилення соціального напруження серед мешканців західних прикордонних областей України;
 обмеження доступу робочої сили з України на ринки праці нових держав-членів, виникнення проблем з працевлаштуванням громадян України в цих державах.
Заходами щодо пом’якшення небажаного впливу розширення ЄС для України можуть бути:
 забезпечення виконання усіма міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади в обсягах та в терміни, визначені схваленою Указом Президента України від 14 вересня 2000 р. № 1072 Програмою інтеграції України до Європейського Союзу, планів адаптації законодавства нашої країни до законо-давства ЄС, європейських директив та стандартів щодо правил технічного, санітарного, фітосанітарного, ветеринарного, еколо-гічного регулювання, а також захисту прав споживачів. У цьому зв’язку доцільно було б розглянути на засіданні Кабінету Мініст-рів України у другій половині 2003 р. питання щодо стану вико-нання центральними органами виконавчої влади Програми інтег-рації України до ЄС;
 вирішення всього комплексу питань щодо вступу України до СОТ, створить передумови для започаткування переговорів з ЄС стосовно укладенню угоди про вільну торгівлю;
 започаткування переговорів Національного агентства з ак-редитації України з Європейською асоціацією з акредитації щодо взаємного визнання результатів оцінювання відповідності проду-кції вимогам безпеки;
 розширення спільної з ЄС транспортної системи шляхом розвитку інфраструктурних мереж;
 залучення фінансової допомоги ЄС для технологічного за-безпечення пунктів пропуску через державний кордон України з метою поліпшення прикордонних транспортних потоків;
 започаткування переговорів між Україною та ЄС про співро-бітництво у військово-технічній сфері, зокрема у галузі озброєнь;
 розширення співробітництва у галузі авіаперевезень, зок-рема шляхом надання Україною послуг військово-транспортної авіації;
 розширення співробітництва у ракетно-космічній галузі;
 продовження активного діалогу між Україною та ЄС щодо лібералізації візового режиму;
 залучення технічної допомоги ЄС для створення та облаш-тування пунктів збору нелегальних мігрантів та повернення їх на батьківщину;
 укладення двосторонніх угод між Україною та країнами — членами ЄС з питань працевлаштування українських громадян;
 розвиток прикордонного співробітництва, підтримання розвитку єврорегіонів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Проблеми міжнародних фінансових відносин України та ЄС» з дисципліни «Міжнародні фінанси»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ
Роторно-поршневий двигун
Інвестиції у виробничі фонди
Вимоги до висновку за результатами перевірки нематеріальних актив...
Перевірка постановки обліку капітальних інвестицій на підприємств...


Категорія: Міжнародні фінанси | Додав: koljan (27.02.2011)
Переглядів: 2157 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП