ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Геополітика » Русь

Біблія: Тораг і Євангеліє
Витоки іудаїзму, як релігії, відносять до 2000-2200 р.д.н.е. В цей час на території сучасної Палестини мешкало плем’я гіттітів, яке поклонялось богу-громовику (вогняному богу) Яяш. Від гіттів бога Яяша (Яву) запозичило плем’я кеннітів, а від них через Тораг (П’ятикнижжя Мойсея), укладений равінами Єздрою і Єзикіелом в Вавілоні, бог Ява стає богом Ягве усіх євреїв (V ст.д.н.е).
Основа вчення іудаізму викладена в п’яти книгах Мойсея: Буття, Ісход, Левіт, Числа, Другозаконня .
Поняття центральної фігури – Бога – в іудаїзмі розмите, бо євреї звертаються водночас до двох різних божеств: Єлоім – "Єдині" і Ягве, що проявляв себе в вогняному вихорі. Якщо Єлоїм в деякій мірі ототожнюється з політеїзмом індуїзму, то Ягве – власний бог євреїв, яких він вибрав серед усіх народів і об’явив їм зверхність і владу над іншими народами світу. В книзі "Левіт" сформульовані основні моральні принципи взаємовідносин між євреями (Заповіді Мойсея), пізніше повторені Ісусом Христом в Нагорній проповіді. Саме на цих заповідях сформувався важливий символ християнства – сповідь, як дійство очищення від гріха і полегшення карми. Важливим моментом іудаїзму є дійство жертвоприношення тварин, побудоване на принципах "рта" – космічного порядку і культу "бартеру" – даю, щоб і ти мені дав.
На межі старої і нової ер в небі спалахнула зірка і сповістила світ про народження спасителя людства Ісуса Христа. Своє вчення – Євангеліє (Вість) Ісус Христос дав через своїх учнів – апостолів. Християнство, як релігія, побудоване на вірі в Ісуса Христа, Боголюдини, рятівника світу, який був втіленням другої іпостасі триєдиного божества – Троїці: Бога – Батька, Бога – Сина і Духа Святого. Ісус Христос, Бог-Син, приносячи себе в жертву, спалює карму людства, беручи всі гріхи людей на себе і даючи їм можливість будувати свою долю і долю планетарного суспільства на поняттях Любові і Добра без обмежливого впливу негативного минулого. Центральним моментом Християнства є сповідь (духовне очищення) і прощення тому, хто покаявся перед Богом. В християнстві, на відміну від іудаїзму, домінує дійство власної жертовності (а не жертвоприношення тварин).
Сучасні канонічні християнські церкви (католицька і православна) поєднують в єдиному каноні Тораг і Євангеліє, Старий і Новий Заповіти, хоча за своєю суттю це дві різних віри і дві різні релігійні системи. Склад основних догматів тої чи іншої церкви має забезпечувати єдність етносу на фундаменті єдиної віри і єдиних моральних принципів, перспективу розвитку даного етносу і гармонію між силами небесними і земними. А тому, в залежності від стану суспільних відносин, від рівня розвинутості суспільства, від внутрішніх і зовнішніх факторів існування етносу, змінюються системні теологічні погляди і суспільні цінності, їх роль в особистому житті людини і в житті суспільства. І коли догмати старої віри стають гальмом на шляху подальшого розвитку, деякі з них можуть суттєво змінюватись, іноді на повністю протилежні. Показовими в цьому відношенні є догмати іудаїзму і християнства, що виросло з іудаїзму. Уже з другого століття нашої ери серед християн з’явилась тенденція до розмежування цих вчень, бо з їх логіки випливало, що Ягве, бог Мойсея, не є Єлоім, до якого звертався Христос на розп’ятті. Відповідно, єдність давньоєврейського єдинобожжя (а по суті племінного бога євреїв) і християнського – уявна.
Різницю між Богом Старого Заповіту і Євангельським Богом сформулювали християнські гностики в другому столітті нашої ери (Маркіон і його школа)
Перший забороняє людям вкушати від дерева життя; Другий обіцяє дати переможцеві "сокровенну манну" (Апокаліпсис, 2, 17);
перший умовляє до змішання статі і розмноження до меж ойкумени; другий забороняє навіть гріховний погляд на жінку;
перший обіцяє в нагороду землю; другий – небо;
перший передписує обрізання і вбивство переможених; другий забороняє і те і інше;
перший проклинає землю; другий її благословляє;
перший кається в тому що створив людину; другий не змінює своїх поглядів на неї;
перший передписує помсту; другий – прощення тому, хто покаявся;
перший вимагає жертв тварини; другому вони огидні;
перший обіцяє іудеям володіння світом; другий забороняє володіння іншими;
перший дозволяє іудеям лихварство; другий забороняє привласнювати незароблене;
в Ветхому Заповіті – хмара чорна і вогняний смерч; в Новому Заповіті – неприступне світло;
Ветхий Заповіт забороняє торкатись Ковчега заповіту і наближатись до нього (тайна для вибраних); в Новому Заповіті – заклик всіх до себе;
в Ветхому Заповіті – прокляття висячому на дереві (тому, хто страчений); в Новому Заповіті – смерть Христа на хресті і воскресіння;
в Ветхому Заповіті – невиносиме іго закону. в Новому Заповіті – благо і легкий тягар Христів.
Погляди Маркіона пояснював його учень Аппелес: єдиний Початок – ненароджений Бог – створив двох головних ангелів. Один, "знаменитий і славний", створив світ; другий, "вогняний", ворожий Богу і світу. Відповідно світ, як творіння доброго ангела, благостний, але наражається на удари злого "вогняного", що ототожнюється з Яхве (Ягве) Ветхого Заповіту.
Суперечність догматів Старого і Нового Заповітів призвела до виникнення чисельних течій, заснованих на Біблії. Найбільш яскравими серед них були:
офіти, що сповідували віру в змія, який спонукав Єву заполучити пізнання добра і зла, а бога, який бажав залишити людей в пітьмі і невігластві – називали злим демоном;
гностики, що об’явили матерію неіснуючою, а відповідно і весь Всесвіт перешкодою на шляху удосконалення душі, реальність якої стверджували;
Маркіон і його школа, що заперечували спадковість Нового Заповіту до старого, вважаючи іудаїзм поклонінням Сатані;
манікеї, що розглядали світ, як середовище боротьби світла і пітьми. Але, якщо християни визнавали світ і життя творінням божим, то манікеї дотримувались зворотної точки зору: світ – це пітьма, що обняла частки світла (душі). Вони вважали матеріальний світ злом, а його творця – злим демоном. В противагу християнству "творче світло" (Божественну енергію") вони вважали пітьмою, а пітьму – безоднею, або вакуумом – світом первісним.
Звичайно, приведені витримки з релігійних доктрин "не ведуть до храму", а лише обґрунтовують основну думку. Є Творець цього Всесвіту, є боги суто його члени (різні за рівнем, функціями і призначенням) і є закони і принципи, за якими побудований Всесвіт і яким підкоряються боги і ієрархії Всесвіту. Окрім прямої послідовності є зворотна – це боги, яких створюють складові елементи розумних систем (наприклад, егрогори, створювані об’єднаннями людей від сім’ї до суспільства в цілому). Тривалість існування того чи іншого бога і його можливості залежать з одного боку від часу вирішення завдання, покладеного на нього, з іншого – від джерела енергії і інформації, що його живить. В залежності від того, якого з ієрархії богів той чи інший народ, та чи інша спільність людей вибирає за Водія, будується світогляд цього народу, взаємовідносини між людьми і між людиною і небом (точніше богом). Досить проаналізувати мораль і етику суспільних відносин народу, щоб зрозуміти, якому богу він служить.
Розмова про Бога і релігії була б неповною без розгляду можливості спілкування Людини з Творцем, спілкування через молитву. Існує надзвичайно багато молитов, вивчити чи запам’ятати які неможливо. А тому позитивний бог одного народу може сприйматись як негативний іншим і навпаки. Та при цьому різноманітті богів, релігій і моралі необхідно усвідомити головне:
Творець Всесвіту єдиний для всіх і для всього існуючого взагалі. І так само, як ми любимо і цінуємо все те, що створюємо з Любов’ю, так і Творець Всесвіту любить і цінує все існуюче. А ми всі незалежно від поглядів і віри, Його діти, Його майбутнє і Його сподівання! То ж давайте будемо достойними свого покликання і свого призначення!

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Біблія: Тораг і Євангеліє» з дисципліни «Русь»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Структура системи пейджингового зв’язку
Характеристика цінних паперів, що обертаються на фондовому ринку ...
Особливості надання та погашення окремих видів кредиту
МЕТОДИ АУДИТОРСЬКОЇ ПЕРЕВІРКИ, ОЗНАКИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ФІНАНСО...
Суть проблемних позичок та причини їх виникнення


Категорія: Русь | Додав: koljan (09.05.2013)
Переглядів: 669 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП