ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічна теорія » Основи економічної теорії

Права споживача
Законодавством України визначені права споживача (покупця, замовника) у сфері торгового та інших видів обслуговування.
По-перше, визнається принцип однаковості прав усіх громадян на задоволення їхніх потреб у сфері торгового та інших видів обслуговування. Це означає заборону будь-яких переваг, прямих чи непрямих обмежень прав споживачів.
По-друге, споживач (покупець, замовник) має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час. Продавець (виконавець) зобов'язаний всемірно сприяти споживачу (покупцю, замовнику) у вільному виборі товарів і послуг.
По-третє, забороняється примушувати споживача до придбання товарів і послуг неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
По-четверте, продавець (виконавець) зобов'язаний надати споживачу (покупцю, замовнику) достовірну і наочну інформацію про найменування і належність свого підприємства.
По-п'яте, споживач (покупець) має право на перевірку якості, комплектності, міри, маси і ціни товарів, демонстрацію їхніх властивостей, а також навчання безпечному і правильному користуванню ними. Продавець зобов'язаний у цих випадках надавати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про ціну товарів, а при необхідності — сприяти проведенню експертизи товарів.
367

По-шосте, при порушенні прав споживача (покупця, замовника) на підприємствах сфери торгового та інших видів обслуговування продавець (виконавець) і персонал цих підприємств несуть відповідальність згідно з законодавством.
При купівлі товарів іноді виникає потреба обміняти або повернути їх, якщо виявлено, що деякі з них виявились неякісними. Законом України “Про захист прав споживачів” визначено, що покупець має право протягом 14 днів (не враховуючи дня покупки) з моменту придбання товару неналежної якості безплатно замінити або повернути його продавцеві, якщо товар не задовольняє його з будь-яких причин.
Обов'язковою умовою обміну або повернення товару є збереження його товарного вигляду, споживчих властивостей, пломб або товарних ярликів, товарного або касового чеку, що виданий споживачу (покупцю) продавцем разом з проданим товаром. Для розфасованих товарів обов'язковою умовою обміну або повернення є цілісність упаковки.
У момент обміну в магазині може не виявитись аналогічного товару. Тому покупцю надано право придбати будь-який інший товар з наявного асортименту (зрозуміло, з відповідним перерахуванням грошової оплати відповідно до цін на. товари), одержати назад гроші або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж його надходженні в продаж. При цьому продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж сповістити покупця, який вимагає обміну товару;
У законодавстві про захист прав споживачів передбачені випадки розв'язання питань у судовому порядку, а також правила визнання умов договорів недійсними, якщо вони обмежують права покупців.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Права споживача» з дисципліни «Основи економічної теорії»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Модель протоколів INTERNET
Технічні засоби для організації локальних мереж типу ARCNET; прав...
Адресація повідомлень в системах електронної пошти
Аудит визнання, збереження і технічного стану необоротних активів
Індекс прибутковості


Категорія: Основи економічної теорії | Додав: koljan (29.10.2012)
Переглядів: 838 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП