ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічна теорія » Економічна теорія

Еластичність пропонування. Часові періоди і пристосування ринку. Практичне значення теорії еластичності
Еластичність пропонування характеризує чутливість продавців (виробників) до зміни ціни продукції.
Цінова еластичність пропонування – це процентна зміна обсягу пропонування, обумовлена однопроцентною зміною ціни товару:
або
Оскільки крива пропонування має позитивний нахил, то значення коефіцієнта еластичності пропонування завжди є додатним, : зміни цін і обсягів пропонування відбуваються в одному напрямку.
Для пропонування, як і для попиту, розрізняють декілька випадків еластичності: еластичне пропонування , нееластичне пропонування , пропонування з одиничною еластичністю , абсолютно нееластичне пропонування і абсолютно еластичне пропонування .
Кожна точка лінійної кривої пропонування, яка виходить з початку координат, має одиничну еластичність. Криві пропонування, що починаються від перетину з вертикальною віссю, мають , отже, відповідають еластичному пропонуванню. Криві пропонування, які починаються від горизонтальної осі, мають значення і відповідають нееластичному пропонуванню.
Абсолютно нееластичне пропонування означає, що обсяг пропонування не реагує на зміни ціни. Крива пропонування є вертикальною прямою. Абсолютно еластичне пропонування має місце, коли пропонування зовсім відсутнє доти, доки ціна не досягне певного рівня, за якого продавці готові продати будь-яку кількість продукції. У цьому випадку крива пропонування є горизонтальною прямою.
Продавці також можуть переключатись з виробництва одного товару на виробництво іншого, тому і для пропонування застосовується показник перехресної еластичності, значення якого є від’ємним. Перехресна еластичність показує, на скільки процентів зміститься крива пропонування одного товару при зміні ціни іншого.
Основним чинником еластичності пропонування є час.
Часові періоди враховуються при аналізі всіх змін у ринкових процесах. Розрізняють три часових періоди:
Найкоротший (миттєвий) період – це період часу, протягом якого у попиті чи пропонуванні не відбувається жодних змін: ні продавці, ані покупці не встигають відреагувати на зміну ціни. У цьому випадку і попит, і пропонування є абсолютно нееластичними; їх криві – і – мають вигляд вертикальних ліній (рис. 4.8).
Короткостроковий період – це період часу, протягом якого відбувається часткова адаптація виробників і споживачів до зміни ціни, а попит і пропонування стають більш еластичними. Виробничі потужності залишаються незмінними, але виробники можуть збільшити випуск продукції за рахунок більш інтенсивного їх використання. Споживачі можуть знайти замінники певного товару або обмежити споживання. Криві попиту і пропонування набувають від’ємного або додатного нахилу (рис. 4.8).
Довгостроковій період – це період, достатній для повної адаптації і покупців, і продавців до зміни ціни. За цей період виробники можуть розширити виробничі потужності. Споживачі можуть змінити смаки і уподобання. Попит і пропонування стають надзвичайно еластичними, а відповідні криві і (рис. 4.8) стають дуже похилими або навіть горизонтальними лініями.
В цілому еластичність попиту і пропонування за ціною у довгостроковому періоді є значно вищою, ніж у короткостроковому.
Аналіз пристосування ринку до змін у попиті та пропонуванні показує, що у короткостроковому періоді на ці зміни найбільше реагує ціна, у довгостроковому періоді – обсяги продукції.
Концепція еластичності має численні сфери практичного застосування:
визначення цінової стратегії продавців;
аналіз і прогнозування наслідків зміни ринкових умов;
визначення наслідків державного втручання у ціноутворення;
прогнозування наслідків оподаткування.
Продавцям, результати діяльності яких пов’язані з обсягом купівлі-продажу продукції, важливо визначити, яку ціну призначити, щоб отримати найбільший виторг, чи варто її знижувати або підвищувати. Сукупний виторг продавців одночасно є видатками покупців, тому зв’язок між показником еластичності і зміною видатків представляє інтерес для обох сторін.
Якщо попит на товар еластичний , то незначне зниження ціни набагато збільшує виторг продавців (видатки покупців). І навпаки, підвищення ціни призводить до зменшення виторгу (рис. 4.9). Отже, у випадку еластичного попиту ціна і виторг змінюються у протилежних напрямках.
Якщо попит нееластичний , то зниження ціни зменшує виторг продавців (видатки покупців); підвищення ціни, навпаки, призводить до зростання виторгу. Таким чином, у випадку нееластичного попиту виторг і ціна змінюються в одному напрямку.
У випадку одиничної еластичності видатки покупців і виторг продавців не змінюються зі зміною ціни, а в точці, де , виторг досягає максимальної величини.
У разі державного втручання у ціноутворення і відхилення цін від рівноважних величини дефіцитів та надлишків, котрі виникають в результаті, прямо залежать від еластичності попиту та пропонування.
Важливою сферою застосування концепції еластичності є політика оподаткування. Звичайно податки встановлюються на товари та послуги, попит на які нееластичний, що дозволяє збільшити податкові надходження. Якщо попит на товар еластичний, встановлення чи підвищення податку може призвести до скорочення податкових надходжень.
Законодавче визначення платника податків не впливає на економічний розподіл податкового тягаря. Його величина відповідає сумі податку, а графічно (рис. 4.10) – сумі заштрихованих площ і . Податкове навантаження несуть обидва суб’єкти ринку – і продавці, і покупці. Розподіл податкового тягаря між ними визначається відносною еластичністю попиту і пропонування.
Якщо попит на товар відносно нееластичний, а пропонування більш еластичне (рис. 4.10.а), то більшу частину податкового тягаря будуть нести покупці, меншу частину – продавці. І навпаки, якщо попит на товар еластичніший за його пропонування, більшу частину податкового тяга ря будуть нести продавці, а меншу частину – покупці (рис. 4.10.б).

Отже, теорія еластичності попиту і пропонування має важливе практичне значення для аналізу і прогнозування цінової стратегії продавців, динаміки ринку, наслідків державної політики регулювання цін та оподаткування.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Еластичність пропонування. Часові періоди і пристосування ринку. Практичне значення теорії еластичності» з дисципліни «Економічна теорія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Поединок на корабле
Системи передачі даних
Апаратна база комп’ютерної телефонії
Аудит реалізації доходів і витрат діяльності та формування фінанс...
Аудит резервного капіталу


Категорія: Економічна теорія | Додав: koljan (26.05.2012)
Переглядів: 1702 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП