ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Банківська справа » Центральний банк і грошово-кредитна політика

Обслуговування внутрішнього державного боргу Національним банком України
Основні методи фінансування внутрішнього державного боргу за участю центрального банку - це:
здійснення емісії грошей;
надання прямих кредитів центрального банку уряду;
залучення внутрішніх позик.
Найпростішим методом фінансування державного боргу є емісія грошей центральним банком, унаслідок якої збільшується обсяг доходів бюджету за рахунок різниці між номінальною вартістю грошей та фактичними затратами на їх виготовлення (сеньйораж). Недоліком цього методу є підвищення інфляції та знецінення грошей у результаті зростання кількості засобів платежу в обігу, що не забезпечені реальними активами.
Надання прямих кредитів центральним банком уряду є досить простим способом фінансування державного боргу. За своєю економічною суттю надання прямих кредитів не відрізняється від емісії грошей, і використання цього методу в розвинутих країнах або є забороненим узагалі, або здійснюється в межах чітко визначених параметрів (наприклад, для кредитування тимчасового «сезонного» розриву між видатками та надходженнями бюджету). Широкого поширення надання прямих кредитів уряду для фінансування державного боргу набуло в країнах, що розвиваються.
Активне застосування цих двох методів не є доцільним, особливо за значної питомої ваги зовнішнього державного боргу, оскільки сплачувати його слід в іноземній валюті.
Важливим джерелом фінансування державного боргу є внутрішні державні позики, що мобілізуються акумулюванням тимчасово вільних коштів юридичних і фізичних осіб (підприємств і населення) на певний термін на умовах виплати доходу та оформлюються борговими зобов'язаннями держави у безготівковій чи готівковій формі. Важливе значення при цьому має вид джерела коштів - чи цінні папери уряду розміщуються серед приватних суб'єктів, чи їх купує центральний банк.
У разі первинного розміщення державних цінних паперів у центральному банку останній випускає в обіг додатковий обсяг незабезпе-чених засобів платежу, що призводить до інфляції. Така операція центрального банку є лише прихованою емісією і має ті ж негативні наслідки, що й попередні методи.
368
Внутрішній державний борг України складається з:
випущених державних цінних паперів у вигляді облігацій внут
рішньої державної позики (ОВДП);
інших зобов'язань у грошовій формі, гарантованих Урядом
України;
кредитів, одержаних Урядом України;
частини боргових зобов'язань СРСР, що їх перебрала Ук
раїна.
Відповідно до чинного законодавства України боргові зобов'язання уряду, що оформлені державними цінними паперами, виступають у вигляді облігацій і казначейських зобов'язань України.
До державних (боргових) цінних паперів належать:
0 облігації внутрішньої державної позики (ОВДП);
0 облігації зовнішньої державної позики (ОЗДП);
0 облігації внутрішньої місцевої позики (ОВМП);
0 казначейські зобов'язання України.
Облігації внутрішньої державної позики випускаються від імені держави і відповідно до рішення Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України визначає обсяг випуску, час погашення, величину номінального доходу, форму й частоту виплат доходу, суму боргу.
Залежно від терміну випуску державні цінні папери поділяються на:
• короткострокові - до 1 року;
середньострокові - від 1 до 5 років;
довгострокові - 5 та більше років.
Залежно від форми випуску ОВДП поділяються на:
ОВДП у документарній формі;
ОВДП у недокументарній формі.
Ведення обліку прав власності за державними цінними паперами, що існують у недокументарній формі, здійснює депозитарій Національного банку України.
Нині ОВДП випускаються на пред'явника зі строком обігу 28, 63, 91, 182, 273 дні та 1 рік, 18, 24, 36, 39, 42, 45, 48, 51, 54, 57, 60, 63, 66, 69, 72 місяці.
Суб'єкти ринку облігацій:
0 НБУ;
0 комерційні банки;
0 юридичні та фізичні особи, що є клієнтами комерційних банків;
0 організаційно оформлені торговельні системи.
369


АУКЦІОН
(для короткострокових цінних паперів)
ІНДИВІДУАЛЬНЕ РОЗМІЩЕННЯ
(для середньо та довгострокових цінних паперів)

Функції НБУ в обслуговуванні внутрішнього державного боргу наведено на рис. 7.1.
Облік державних цінних паперів через депо-рахунки (НБУ виступає в ролі депозитарію державних цінних паперів)
Платіжний агент за державними цінними паперами від імені Державного казначейства і Міністерства фінансів
Оператор на вторинному (позабіржовому) ринку, що здійснює операції РЕПО з державними цінними паперами
Розміщення державних цінних паперів на первинному ринку через механізм закритого аукціону
Рис. 7.1. Функції НБУ в обслуговуванні внутрішнього державного боргу
Обов'язки НБУ як суб'єкта ринку облігацій полягають в тому, що він виступає як:
генеральний агент Міністерства фінансів України з обслугову
вання, розміщення облігацій та проведення платежів за ними;
депозитарій за облігаціями, випущеними у вигляді записів на
рахунках у системі електронного обігу цінних паперів;
контролюючий орган;
дилер на вторинному ринку.
Відповідно до процедури розміщення ОВДП власниками облігацій можуть бути юридичні та фізичні особи - як резиденти, так і нерезиденти.
Способи розміщення державних цінних паперів наведено на рис. 7.2.
Оплата придбаних облігацій здійснюється в національній валюті України в безготівковій формі. Функції генерального агента з обслуговування випуску облігацій та проведення платежів за ними виконуються Національним банком на підставі угоди з Міністерством фінансів.
Умовами цієї угоди визначаються необхідність спільного розроблення та узгодження графіка і правил розміщення облігацій, надання інформаційних повідомлень про продаж цінних паперів і його результати, виконання Національним банком функцій платіжного агента. 370

Американський
(заявки задовольняються на вказаних заявником умовах)
Обговорення умов розміщення з одним або групою інвесторів
Протягом конкретного періоду часу на єдиних умовах
Голландський
(заявки задовольняються на умовах, що склалися в процесі аукціону)
Рис. 7.2. Способи розміщення державних цінних паперів
Процес розміщення державних облігацій пов'язаний з проведенням НБУ закритих аукціонів. Аукціони проводяться у приміщенні НБУ з використанням комп'ютерної системи «ЛІГА».
До складу безпосередніх учасників аукціонів входять:
■ Міністерство фінансів України, яке за дорученням Уряду
України здійснює розміщення облігацій, а також виконує обов'язки
гаранта своєчасності сплати доходу та погашення облігацій;
" НБУ, який виконує обов'язки генерального агента з обслуговування випусків облігацій та проведення платежів за ними;
■ комерційні банки, що виступають покупцями облігацій або на
договірних засадах виконують роль фінансових посередників у при
дбанні цінних паперів фізичними та юридичними особами - резиден
тами і нерезидентами.
Міністерство фінансів України здійснює:
кожного понеділка поточного тижня розроблення та затвер
дження графіків проведення аукціонів із розміщення облігацій на на
ступний тиждень, їх оприлюднення через засоби масової інформації
та передачу Національному банку для розповсюдження серед учасни
ків аукціонів;
формування повідомлень про проведення аукціонів;
установлення цін відсіку або рівнів дохідності аукціонного
продажу облігацій;
оформлення глобальних сертифікатів на загальний обсяг емісії
облігацій.
371
Національний банк України відповідно до покладених на нього обов'язків:
поширює повідомлення про проведення аукціонів із розміщення
облігацій, що надається Міністерством фінансів України, серед учас
ників аукціону;
здійснює збір заявок на аукціон і підготовку аналітичної інфор
мації щодо визначення ціни відсікання або встановлення рівня дохід
ності при придбанні облігацій;
проводить розміщення облігацій згідно з визначеною ціною від
сіку або встановленим рівнем доходності, що надається Міністер
ством фінансів України;
надає учасникам аукціонів інформацію про результати їх прове
дення;
виконує клірингові розрахунки та організовує проведення пла
тежів за результатами аукціонів;
зберігає глобальні сертифікати, якими оформляється випуск об
лігацій.
Установи банківської системи - юридичні особи безпосередньо виступають покупцями облігацій, а також на договірних засадах виконують роль фінансових посередників у придбанні цих цінних паперів фізичними та юридичними особами, в тому числі нерезидентами.
За рішенням Національного банку України та Міністерства фінансів України на ринку облігацій може бути введений інститут уповноважених осіб, на якого покладаються функції підтримки ліквідності ринку облігацій. Ці функції здійснюються на договірних засадах у порядку, визначеному чинним законодавством України.
У процедурі первинного розміщення ОВДП можна виділити три етапи (рис. 7.3).
Рис. 7.3. Етапи проведення торгів із розміщення ОВДП
372
Етапи проведення торгів із розміщення ОВДП

Аукціони з розміщення ОВДП, як правило, проводяться за графіками, затвердженими Міністерством фінансів України. Графіками визначаються дати проведення аукціонів, терміни погашення облігацій та обсяги необхідних для залучення коштів. Міністерство фінансів України в порядку інформування та розповсюдження серед учасників аукціону надає Національному банку України кожного понеділка графік проведення аукціонів на наступний тиждень. У разі потреби Міністерство фінансів України вносить зміни й доповнення до зазначених графіків, про що інформує Національний банк не пізніше одного робочого дня до початку проведення не запланованого графіком аукціону.
Не пізніше наступного операційного дня після отримання листа Міністерства фінансів України Національний банк України засобами телекомунікаційного зв'язку надає учасникам аукціонів графіки їх проведення.
Рішення про час, форму аукціонного продажу та умови розміщення облігацій приймається Міністерством фінансів України відповідно до графіка проведення аукціонних торгів. Аукціон не може^бути розпочато пізніше ніж за чотири години до закриття операційного дня Національного банку України.
Відповідно до затвердженого графіка та не пізніше одного робочого дня до початку аукціону Міністерство фінансів надає відповідальним за проведення аукціону особам Національного банку України повідомлення, в якому вказуються:
0 номер аукціону;
0 код цінного паперу;
0 дата і час проведення аукціону;
0 кількість облігацій, що підлягають розміщенню;
0 термін погашення облігацій;
0 термін виплати відсотків за облігаціями;
0 вимоги щодо подання заявок учасників торгів: кратність заявок
тощо;
0 дата і час переказування коштів за результатами проведення торгів і номер рахунку в операційному управлінні Національного банку, на якому здійснюється акумулювання коштів;
0 санкції, що можуть бути застосовані до порушників умов перерахування коштів.
Національний банк України в межах операційного дня протягом години після отримання повідомлення про проведення аукціону від Міністерства фінансів України засобами телекомунікаційного зв'язку здійснює його розповсюдження серед учасників аукціонів.
Аукціони з розміщення облігацій проводяться у приміщенні Національного банку України з використанням комп'ютерної системи «ЛІГА» у таких формах (рис. 7.4).
373


Рис. 7.4. Форми продажу ОВДП
Розміщення облігацій здійснюється через їх продаж на закритому аукціоні, необхідними умовами проведення якого є:
0 наявність заявок із придбання облігацій. Заявки не можуть бути розглянуті до початку проведення аукціону, зміст заявок не підлягає розголошенню;
0 критерії задоволення заявок, числові значення яких встановлюються під час проведення аукціону.
Заявка - це офіційна пропозиція учасника аукціону щодо придбання фіксованої кількості облігацій на відповідних умовах.
Заявки можуть задовольнятися лише за тих умов, що визначені в них. Комерційні банки можуть подавати конкурентні та неконку-рентні заявки.
Конкурентна заявка - це заявка щодо придбання облігацій за встановленою (вказаною в ній) ціною або фіксованим (вказаним у ній) рівнем дохідності.
Неконкурентна заявка - це заявка щодо придбання облігацій за середньозваженою ціною або середньозваженим рівнем дохідності.
Кількість конкурентних і неконкурентних заявок не обмежується. За умови розміщення облігацій за фіксованими цінами або рівнем дохідності можуть надаватися лише неконкурентні заявки.
Аукціон може проводитись за одним із двох критеріїв, на підставі введення:
цінових умов продажу облігацій;
рівня дохідності за облігаціями.
У разі проведення аукціону за ціновим критерієм заявки задовольняються для:
374

конкурентних заявок за цінами, які є вищими або дорівнюють
ціні відсіку;
неконкурентних заявок за середньозваженою ціною аукціону.
У випадках проведення аукціону за критерієм дохідності заявки задовольняються для:
конкурентних заявок за дохідністю, яка нижче або дорівнює
встановленому рівню дохідності;
неконкурентних заявок за середньозваженим рівнем дохід
ності.
У разі надання заявок на аукціони комерційним банкам надається право на придбання облігації:
0 від свого імені та за власний рахунок (власних і залучених коштів);
0 від свого імені, за дорученням і за рахунок іншої особи.
Заявки на придбання облігацій надаються учасниками аукціону до часу, встановленого в повідомленні про його проведення. Заявки, що надійшли після встановленого в повідомленні часу, до участі в аукціоні не допускаються. У разі потреби протягом години після початку аукціону на підставі письмових звернень комерційних банків, що надійшли до Національного банку України засобами телекомунікаційного зв'язку, щодо зняття їхніх заявок відповідальні за проведення аукціону особи Національного банку України зазначені заявки вилучають із бази даних системи «ЛІГА». Письмові звернення учасників аукціону зберігаються у складі документів за кожним аукціоном із розміщення облігацій.
У день проведення аукціону в час, установлений у повідомленні про проведення аукціонів із розміщення облігацій, заявки, що надійшли телекомунікаційною мережею від його учасників, розкриваються і за допомогою програмних засобів системи «ЛІГА» формуються дані про склад учасників аукціону, що подали пропозиції з придбання облігацій.
На підставі даних довідника, який відображає стан виконання учасниками аукціону вимог, визначених у договорі про депозитарне обслуговування, в автоматизованому режимі формується перелік учасників аукціону, заявки яких не допускаються до участі в ньому. До переліку долучається інформація, що характеризує:
назву учасника аукціону та його код, уведений до системи
«ЛІГА»;
дані про заявки, що не допускаються до участі в аукціоні: но
мер, тип заявки (конкурентна, неконкурентна), вид коштів, які вико
ристовуються (власні, клієнтів - резидентів і нерезидентів), умови
придбання облігацій та їхня кількість;
причину недопущення заявок учасника аукціону.
375
Перелік учасників аукціону, заявки яких не допущені для участі в ньому, зберігаються у складі документів за кожним аукціоном, що проводиться Національним банком України. Заявки цих учасників програмними засобами системи «ЛІГА» вилучаються, і вони не беруть участі в подальшому проведенні аукціону. За результатами проведення аукціону його учасникам засобами телекомунікаційного зв'язку надаються повідомлення щодо недопущення їхніх заявок.
На підставі інформації Міністерства фінансів учасникам аукціону надається право на коригування (модифікації) конкурентних заявок на придбання облігацій. Час, до якого учасники аукціону мають право коригувати свої заявки, зазначається в повідомленні про проведення аукціонів. Скориговані (модифіковані) заявки можуть бути надіслані засобами програмного комплексу «ЛІГА» до Національного банку.
У заявках, що коригуються, допускається:
збільшення кількості придбання облігацій;
підвищення ціни придбання облігацій у разі проведення аукціо
ну за критерієм цінових умов або зниження рівня дохідності в разі
проведення аукціону за критерієм дохідності.
Неконкурентні заявки коригуванню не підлягають.
Збільшення кількості придбання облігацій за неконкурентними заявками можливе за подання додаткових заявок. Загальна пропозиція з придбання облігацій за неконкурентними заявками визначається як сума облігацій за всіма поданими учасниками аукціону неконкурентними заявками.
У разі ненадходження до встановленого часу проведення аукціону скоригованих заявок за конкурентними цінами (рівнем дохідності) попередні заявки набувають сили остаточних.
Міністерство фінансів після отримання остаточних результатів дає доручення Національному банку, в якому визначаються ціна відсіку та середньозважена ціна аукціону в разі його проведення за ціновими критеріями або встановлено рівень дохідності й середньозважений рівень дохідності аукціону в разі його проведення за критерієм рівня дохідності.
На базі заявок учасників торгів, допущених до них, складається аналітична інформація, яка характеризує пропозиції щодо придбання облігацій та можливі варіанти встановлення ціни відсіку.
Ціна відсіку - ціна, що встановлюється Міністерством фінансів України, нижче від якої заявки учасників торгів не задовольняються.
Встановлений рівень дохідності - дохідність облігацій, що визначається Міністерством фінансів України, вище якої конкурентні заявки не задовольняються.
376
Розрахункова ставка дохідності купонних облігацій визначається за формулою:

(7.1)
де Д - дохідність купонної облігації, визначена в процентах у розрахунку на рік,
Ц„ - номінальна ціна, або ціна, за якою облігація буде погашена,
Цк- розмір купонної виплати,
и - кількість купонних виплат,
Ц„р - ціна придбання облігації,
Коб - кількість днів в обігу,
365 - кількість днів у календарному році (базовий рік).
Дохідність дисконтних облігацій розраховується за формулою:

(7.2)
Аукціон із розміщення облігацій проводиться за такими правилами:
0 конкурентні заявки не задовольняються в разі, якщо ціни за конкурентними заявками менші за ціну відсіку або дохідність за конкурентними заявками вища за дохідність, установлену Міністерством фінансів України;
0 конкурентні заявки мають пріоритет і задовольняються в першу чергу;
0 неконкурентні заявки задовольняються за середньозваженими цінами або середньозваженою дохідністю.
Середньозважена ціна аукціону - ціна, яка визначається в разі проведення аукціону на підставі цін за конкурентними заявками за умови, що ці ціни за значенням більші або дорівнюють ціні відсіку.
Середньозважений рівень дохідності аукціону - це дохідність облігацій, що розраховується на підставі рівнів дохідності за конкурентними заявками за умови, що дані дохідності за значенням не перевищують установлений рівень дохідності.
У разі обмеження обсягу розміщення облігацій:
аукціон уважається таким, що відбувся, в разі продажу не мен
ше 20% облігацій від загальної їх кількості;
неконкурентні заявки можуть задовольнятися не в повному об
сязі, а пропорційно обсягам цих заявок у межах залишку від задово
лення конкурентних заявок;
377
неконкурентні заявки не беруть участі в аукціоні, якщо конку
рентними заявками задовольняються в повному обсязі пропозиції з
розміщення облігацій;
конкурентні заявки, якщо їх за обсягами та встановленою ці
ною відсіку (дохідністю) задовольнити неможливо, задовольняють
ся не в повному обсязі, а пропорційно їхнім обсягам у межах залиш
ку від задоволення конкурентних заявок за цінами (дохідністю),
які вище (нижче) визначеної Міністерством фінансів ціни відсіку
(дохідності). У цьому разі неконкурентні заявки не беруть участі в
аукціоні;
зважаючи на попит і пропозиції, Міністерство фінансів України
має право змінити або зняти обмеження щодо обсягів облігацій, які
виставляються на аукціоні, про що письмово повідомляє Національ
ний банк України.
Заявки, що не відповідають ціновим умовам торгів, відсікаються і не задовольняються.
До приміщення, де проводяться аукціони з продажу облігацій, допускаються лише відповідальні за проведення аукціону особи Міністерства фінансів і Національного банку України.
Відповідно до доручення, що надано Міністерством фінансів України, в автоматизованому режимі формується зведена відомість розподілу облігацій за їх покупцями - учасниками аукціону, які відповідно до встановленої ціни відсіку (рівня дохідності) придбали облігації на аукціоні. Доручення на задоволення заявок із придбання облігацій та зведена відомість розподілу облігацій за їх покупцями, що підписана керівництвом Національного банку України, зберігається у складі документів за кожним аукціоном із розміщення облігацій.
На підставі зведеної відомості розподілу облігацій за учасниками аукціону за допомогою програмних засобів систем «ЛІГА» і «ДЕПОКЛІРИНГ», а також даних депозитарного обліку на клірингових умовах формується інформація щодо результатів проведення аукціону, яка містить:
121 дані про заявки, що взяли участь в аукціонах;
0 повідомлення про задоволені заявки;
0 загальну суму коштів, на яку придбано облігації;
0 розрахунок взаємних зобов'язань за аукціонами з розміщення облігацій та обсягами сплат, що здійснюються за рахунок державного бюджету.
Кліринг проводиться з урахуванням взаємних грошових зобов'язань між учасниками аукціонів за придбані облігації, з одного боку, та Міністерства фінансів України, з іншого - під час сплати доходу або погашення облігацій за умови, що строки проведення платежів збігаються.
378
Інформація про результати проведення аукціону засобами телекомунікаційного зв'язку надається його учасникам за встановленою формою. Ця форма є підставою для проведення подальших платежів.
Для здійснення контролю за проведенням розрахунків із державним бюджетом після отримання Національним банком від Міністерства фінансів доручення про проведення аукціонів ОПЕРУ Національного банку України засобами телекомунікаційного зв'язку надається:
відомість сум перерахування коштів від учасників аукціону;
клірингова відомість сум платежів з урахуванням коштів, що
підлягають сплаті з боку Головного управління Державного казна
чейства України. Одночасно засобами телекомунікаційного зв'язку
клірингова відомість надається Головному управлінню Державного
казначейства України.
Для забезпечення відкритості й прозорості Національний банк України за результатами проведення аукціонів надає засобам масової інформації відповідне повідомлення.
Реалізуючи функції платіжного агента за облігаціями, Національний банк здійснює контроль за надходженням коштів від учасників торгів та організує переказування коштів до прибуткової частини державного бюджету. Розрахунки за результатами аукціону здійснюються на клірингових засадах у національній грошовій одиниці безготівковою сплатою. У випадках, передбачених умовами випуску облігацій, розрахунки можуть проводитись у вільно конвертованій валюті в порядку, визначеному Національним банком України.
Відповідно до строку, що вказаний у повідомленні про проведення аукціонів, їхні учасники здійснюють перерахування коштів в обсязі, вказаному у кліринговій відомості, на відповідний рахунок в ОПЕРУ Національного банку України. Реквізити рахунку вказуються у повідомленні про проведення аукціонів.
Наступного робочого дня після проведення розрахунків за облігації, придбані на аукціонах, ОПЕРУ Національного банку України надає відповідальним за проведення аукціону особам дані щодо складу неплатників. На підставі даних про склад неплатників за облігаціями відповідальні за проведення аукціону особи готують листи про застосування санкцій, що подаються на затвердження керівництва Національного банку України. Санкції, що можуть бути застосовані в разі несвоєчасного перерахування коштів за облігації, придбані на аукціонах із первинного розміщення, визначені в офіційному повідомленні про проведення аукціонів.
Листи Національного банку України про застосування санкцій після їх затвердження електронною поштою надсилаються учасникам
379
аукціону, які порушили встановлені строки перерахування коштів, а також Центральній розрахунковій палаті для внесення інформації до довідника, що відображає стан виконання вимог, установлених для учасників аукціонів.
В обсязі коштів, що надійшли від учасників аукціонів, Національний банк України здійснює:
\ перерахування коштів до Державного бюджету України в день їх надходження від власників облігацій;
V зарахування на рахунки депо в Депозитарії державних цінних паперів відповідної кількості облігацій, що придбані учасниками аукціонів та їхніми клієнтами. Бухгалтерський та депозитарний облік облігацій здійснюється в порядку, визначеному чинними нормативними актами з питань обліку цінних паперів.
За результатами проведення аукціонів на наступний день після проведення платежів за облігаціями Національний банк надає Міністерству фінансів України засобами телекомунікаційного зв'язку інформацію щодо загальних обсягів продажу облігацій, придбаних учасниками аукціонів, зокрема їхніми клієнтами, з виділенням частки, що перебуває у власності нерезидентів.
На підставі інформації щодо загальних обсягів продажу облігацій Міністерством фінансів України в порядку, визначеному чинним законодавством, заповнюються глобальні сертифікати, якими оформлюється емісія облігацій. Глобальні сертифікати разом із супровідним листом передаються на зберігання до Депозитарію державних цінних паперів. Облік глобальних сертифікатів здійснюється в порядку, визначеному чинними нормативними документами з питань бухгалтерського та депозитарного обліку цінних паперів.
Здійснення Національним банком функцій платіжного агента Міністерства фінансів під час погашення облігацій і виплати доходу за ними нерозривно пов'язане з функціонуванням депозитарію державних боргових зобов'язань. Це обумовлено тим, що кошти за облігаціями переказуються депонентам, зареєстрованим у депозитарії Національного банку.
. З огляду на виконання функцій контрольного органу Національний банк України:
встановлює порядок бухгалтерського та депозитарного обліку,
розміщення, сплати процентів і погашення облігацій в установах бан
ківської системи;
здійснює контроль за комерційними банками - учасниками
ринку облігацій під час їх розміщення, обігу та погашення;
не допускає до участі на ринку державних облігацій комерційні
банки в разі порушення ними вимог чинного законодавства;
отримує інформацію про результати торгів облігаціями на вто-
380
ринному ринку, кількість облігацій на рахунках депо в депозитарній мережі, рух коштів за облігаціями в установах банківської системи.
У реалізації Національним банком контрольних функцій центральну роль відіграє депозитарій за державними цінними паперами.
Отже, Національний банк посідає провідне місце на ринку державних облігацій, здійснюючи розміщення, депозитарне та розрахункове обслуговування обігу і погашення облігацій, а також нагляд за діяльністю учасників ринку. Такі повноваження насамперед обумовлені використанням Національним банком облігацій як інструмента регулювання грошового ринку.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Обслуговування внутрішнього державного боргу Національним банком України» з дисципліни «Центральний банк і грошово-кредитна політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит вилученого капіталу
Умови кредитної угоди
Сучасний стан систем телекомунікацій в Україні
Аудит загальновиробничих витрат
Криптографічні методи захисту інформації


Категорія: Центральний банк і грошово-кредитна політика | Додав: koljan (07.04.2012)
Переглядів: 2360 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП