ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Економіка торгівлі

Основні тенденції розвитку народного споживання
Основними тенденціями розвитку народного споживання можна вважати зростання обсягів споживання, зміну структури в бік збільшення частки непродовольчих товарів. Однак ця тенденція тимчасова. Слід відмітити тенденцію зростання питомої ваги суспільних фондів споживання.
Зростання загальних обсягів споживання здійснюється як за рахунок збільшення чисельності населення, так і за рахунок середньодушового споживання.
Динаміка розвитку основних складових, що формують споживання, представлена у табл. 1.
Значне місце в цьому процесі належить удосконаленню оплати праці, системі податків, підвищенню пенсійного забезпечення та іншим державним заходам.
Важливою тенденцією розвитку народного споживання є зміна структури споживання. Характеризуючи структурні зміни у споживанні, треба зазначити, що споживання продовольчих товарів більш-менш регламентується фізіологічними нормами. Межі споживання непродовольчих товарів набагато ширші, однак і тут при досягненні відповідного рівня потрібно дотримуватися раціональних норм споживання.
Розробка раціональних норм споживання пов'язана з визначенням раціонального набору тих предметів, які повинні бути у користуванні з урахуванням терміну служби, норм зношення, морального старіння тощо.
Структура особистого споживання населенням України матеріальних благ представлена у табл. 2. і табл. 3.

Таблиця 2
Споживання продуктів харчування
1990 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 1
М'ясо і м'ясопродукти (у перерахунку на м'ясо; включаючи сало і субпродукти в натурі) 68,0 39,0 37,0 35,0 33,0 33,0 33,0 31,0 33,0
Молоко і молочні продукти (у перерахунку на молоко) 373,0 244,0 231,0 211,0 214,0 211,0 199,0 205,0 225,0
|Яйця, шт. 1 272,0 171,0 161,0 152,0 154,0 163,0 166,0 180,0 1 209,0 1
Рибаі рибопродукти 17,5 3,6 4,3 5,0 5,9 7,3 8.4 11,0 11,9
[Цукор 50,0 32,0 33,0 31,0 32,0 33,0 37,0 40,0 36,0
|Олія 11,6 _8,2 8,6 8,5 8,3 9,0 9,4 10,0 10,7
Картопля 131,0 124,0 128,0 135,0 130,0 123,0 135,0 140,0 133.0
Овочіта баштанні 102 97,0 92,0 91,0 94,0 96,0 102,0 105,0 108,0
Плоди, ягодита виноград (без переробки на вино) 47,0 33,0 35,0 40,0 28,0 22,0 29,0 26,0 29,0
Хлібні продукти (хліб, макаронні вироби у перерахункуна борошно; борошно, крупи, бобові) 141,0 128,0 124,0 127,0 126,0 122,0 125,0 130,0 1 131.0
Таблиця 3. Споживання товарів довготермінового користування
1985 1990 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
Холодильники
та морозильники 798 887 176 118 78 82 78 78 107 139
Пральні машини 723 1039 67 52 57 66 52 61 72 118
Електропилососи 623 762 70 44 59 80 65 65 88 142
Телевізори 1400 1682 126 114 178 188 123 156 201 303
Радіоприймальні
пристрої 1274 1505 118 48 71 74 53 40 57 85
Фотоапарати 384 407 23 23 101 107 75 70 91 103
Швейні машини 223 277 5 3 3 3 2 1 2 2
Мопеди
та велосипеди 1050 1116 48 28 24 19 23 7 14 18
Мотоцикли
та моторолери 194 227 6 2 1 1 0,5 0,4 0,5 0,3
Легкові
автомобілі 273 371 49 26 26 25 23 28 32 44
Годинники 8818 11725 931 621 593 486 361 307 298 375
Важливим показником поліпшення структури споживання є підвищення частки непродовольчих товарів у загальній масі споживання. Структурні зміни проявляються також у межах споживання продовольчих товарів через збільшення або зменшення частки високоцінних продуктів харчування (м'яса, масла, кондитерських виробів тощо), серед непродовольчих —збільшення або зменшення частки товарів культурно-побутового призначення.
Зміни обсягів у споживанні тісно пов'язані з доходами населення та розвитком виробництва товарів народного споживання. Незважаючи на те, що споживання товарів легкої промисловості має тенденцію до зростання, зберігається досить великий розрив між досягнутим рівнем і раціональними нормами. Суттєве зростання виробництва товарів культурно-побутового призначення значно збільшило б рівень забезпеченості ними міських і сільських мешканців. Удосконалення структури споживання є важливою передумовою розвитку особистості, утвердження здорового способу життя.
Окремо, як важливий елемент тенденцій розвитку народного споживання, слід виділити питання підвищення якості товарів, поліпшення їх споживчих властивостей, що дає додатковий ефект у процесі споживання.
Важливою тенденцією розвитку народного споживання є поляризація груп населення за рівнем і структурою споживання. Насамперед, це пов'язано з рівнем доходів на душу населення чи сім'ю.
В останні роки відбувається скорочення питомої вага суспільних фондів споживання в загальному споживанні. Значно скорочуються виплати із суспільних фондів споживання. Водночас деякі категорії населення отримали додаткові пільги, які збільшили обсяги споживання за рахунок держави.
Систему соціального захисту слід розглядати, виходячи з реальних умов, в яких вона здійснюється і, насамперед, фінансових можливостей держави. Виходячи з цього, таку тенденцію потрібно розглядати, враховуючи становище, за якого держава може соціально захистити населення.
Важливим моментом організації ефективного соціального захисту населення є розподіл створеного національного продукту між різними соціальними групами відповідно до закону розподілу за працею.
Джерелом заохочення рівня споживання людей можуть бути тільки власні доходи.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Основні тенденції розвитку народного споживання» з дисципліни «Економіка торгівлі»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Кредитоспроможність позичальника та основні джерела інформації дл...
Склад – найменша вимовна одиниця
ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ НОВОГО ПРОДУКТУ
Аудит доходів і витрат фінансової діяльності
Аудит амортизації необоротних активів


Категорія: Економіка торгівлі | Додав: koljan (01.11.2011)
Переглядів: 929 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП