ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право

ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ, ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ОРГАНІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 45. Порядок формування рад
1. Сільські, селищні, міські, районні у містах (у разі їх ство
рення), районні, обласні ради складаються з депутатів, які обира
ються населенням відповідної території на основі загального, рів
ного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
2. Порядок організації і проведення виборів депутатів визна
чається законом.
3. Загальний склад ради визначається радою відповідно до за
кону про вибори.
4. Рада вважається правомочною за умови обрання не менш
як двох третин депутатів від загального складу ради.
5. У разі якщо до ради обрано менше двох третин її складу, до
обрання необхідної кількості депутатів продовжує здійснювати
повноваження рада попереднього скликання.
6. У разі дострокового припинення повноважень деяких депу
татів, внаслідок чого до складу ради входить менш як дві третини
депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така рада
вважається правомочною за наявності більше половини депутатів
від загального складу ради.
7. Строк повноважень рад - чотири роки.
15!

Стаття 46. Сесія ради
1. Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її ство
рення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно.
Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань
постійних комісій ради.
2. Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської, ра
йонної у місті ради скликається відповідною територіальною ви
борчою комісією не пізніш як через місяць після обрання ради у
правомочному складі. її відкриває і веде голова цієї виборчої ко
місії. Він інформує раду про підсумки виборів депутатів та сіль
ського, селищного, міського голови і визнання їх повноважень.
3. Першу сесію районної, обласної ради скликає і веде голова
відповідної територіальної виборчої комісії.
4. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, місь
кої- відповідно сільським, селищним, міським головою; районної
у місті, районної, обласної- головою відповідної ради.
5. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше
одного разу на квартал.
6. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, місь-
кого голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або
неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільсь
кої, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, мі
ської ради; районної у місті, районної, обласної ради - заступни
ком голови відповідної ради.
У цих випадках сесія скликається:
1) відповідно до доручення сільського, селищного, міського
голови (голови районної у місті, районної, обласної ради);
2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова район
ної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не
скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, пере
дбачених частиною сьомою цієї статті;
3) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським
головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у
строки, передбачені цим Законом.

7. Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради
повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї
третини депутатів від загального складу відповідної ради, вико
навчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті
ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не
менш як однієї третини депутатів від загального складу відповід
ної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
8. У разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій
та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на
вимогу суб'єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, сесія
може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять
не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією
ради.
9. Рішення про скликання сесії ради доводиться до відома де
путатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових
випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скли-
152

кання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
10. Сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде
відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках,
передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; се
сію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або
його заступник. У випадку, передбаченому частиною восьмою
цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініці
ативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її скла
ду, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради.
11. Сесія ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні
бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
12. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вносити
ся сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями,
депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої дер
жавної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальни
ми зборами громадян.
13. Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент робо
ти відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
14. Порядок скликання сесії ради, підготовки і розгляду нею
питань, прийняття рішень ради про затвердження порядку денно
го сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи
сесії визначаються регламентом ради.
15. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, при
йняті нею рішення підписуються сільським, селищним, міським
головою, районної у місті, районної, обласної ради — головою
відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем
сільської, селищної, міської ради, заступником голови районної в
місті, районної, обласної ради, а у випадку, передбаченому части
нами сьомою та дев'ятою цієї статті, - депутатом ради, який за
дорученням депутатів головував на її засіданні.
16. Сесії ради проводяться гласно. У разі необхідності рада
може прийняти рішення про проведення закритого пленарного
засідання.
Стаття 47. Постійні комісії ради
1. Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з
числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підго
товки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за
виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
2. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень
у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комі
сії вирішуються відповідною комісією.
3. До складу постійних комісій не можуть бути обрані сільсь
кий, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, мі
ської ради, голова районної у місті (у разі її створення), районної,
обласної ради, їх заступники.
4. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціа
тивою попередньо розглядають проекти програм соціально-
економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти
про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання
153

про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
5. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб,
які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або
погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.
6. Постійні комісії за дорученням ради, голови, заступника
голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сіль
ської, селищної, міської ради або за власною ініціативою вивча
ють діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому
комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради орга
нів, а також з питань, віднесених до відання ради, місцевих дер
жавних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, їх фі
ліалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових
осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд
їх керівників, а в необхідних випадках — на розгляд ради або ви
конавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті
ради; здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконав
чого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради.
7. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в
порядку, визначеному законом, мають право отримувати від кері
вників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і
відділень необхідні матеріали і документи.
8. Організація роботи постійної комісії ради покладається на
голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає
доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з
іншими органами, об'єднаннями громадян, підприємствами, уста
новами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по
реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності
голови комісії або неможливості ним виконувати свої повнова
ження з інших причин його функції здійснює заступник голови
комісії або секретар комісії.
9. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності
і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина
від загального складу комісії.

10. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комі
сії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації
постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального
складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсу
тності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи
засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії.
11. Рекомендації постійних комісій підлягають обов'язковому
розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями,
посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розг
ляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встано
влений ними строк.
12. Постійна комісія для вивчення питань, розробки проектів
рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи з
154

залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, її голови, заступника голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій.
13. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських
засадах. За рішенням обласних рад голови постійних комісій з
питань бюджету можуть працювати в раді на постійній основі.
14. Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними пе
ред нею.
15. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації
роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної
ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою.
Стаття 48. Тимчасові контрольні комісії ради
1. Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які
обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конк
ретно визначених радою питань, що належать до повноважень
місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і
пропозиції на розгляд ради.
2. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ра
ди, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову
вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї
третини депутатів від загального складу ради.
3. Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводя
ться, як правило, закриті. Депутати, які входять до складу тимча
сової контрольної комісії, та залучені комісією для участі в її ро
боті спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати
інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою.
4. Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припи
няються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо
результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повно
важень ради, яка створила цю комісію.
Стаття 49. Депутат ради
1. Повноваження депутата ради починаються з моменту офі
ційного оголошення відповідною територіальною виборчою ко
місією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання
повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради
нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припине
ні достроково у випадках, передбачених законом.
2. Депутат представляє інтереси всієї територіальної громади,
має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у
діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки пе
ред виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Де
путат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з
постійних комісій ради.
3. На час сесій, засідань постійних комісій рад, а також для
здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених за-
155

коном випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків з відшкодуванням йому середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов'язаних з депутатською діяльністю, за рахунок відповідного місцевого бюджету.
4. Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, за
сідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
5. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини
пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невико
нання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її ор
ганів відповідна рада може звернутися до виборців з пропозицією
про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.
6. Депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які роз
глядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та ін
ших комісій ради, до складу яких його обрано.
7. Депутат має право звернутися із запитом до керівників ра
ди та її органів, сільського, селищного, міського голови, керівни
ків органів, підприємств, установ та організацій незалежно від
форм власності, розташованих або зареєстрованих на відповідній
території, а депутат міської (міста обласного значення), районної,
обласної ради - також до голови місцевої державної адміністрації
з питань, віднесених до відання ради.
8. Орган або посадова особа, до яких звернуто запит, зо
бов'язані дати усну чи письмову відповідь на запит на сесії ради у
строки і в порядку, встановлені радою відповідно до закону. За
результатами розгляду запиту рада приймає рішення.
9. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесії
ради, або передані в письмовій формі головуючому на сесії, розг
лядаються радою чи за її дорученням постійними комісіями ради
або надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним їй ор
ганам та посадовим особам, які зобов'язані розглянути ці пропо
зиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи
повідомити депутатові та раді.

10. Депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними
документами, які зберігаються у відповідних органах місцевого
самоврядування, та робити виписки, копіювання цих документів.
11. Повноваження депутатів, порядок організації і гарантії
депутатської діяльності визначаються Конституцією України, цим
Законом, закономпро статус депутата, іншими законами.
Стаття 50. Секретар сільської, селищної, міської ради
1. Секретар сільської, селищної, міської ради обирається за
пропозицією сільського, селищного, міського голови відповідною
радою з числа її депутатів на строк повноважень ради та працює в
раді на постійній основі.
2. Секретар сільської, селищної, міської ради не може сумі
щати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на
громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої ро
боти в позаурочний час), займатися підприємницькою діяльністю,
одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено за
коном.
156

3. Секретар сільської, селищної, міської ради:
1) скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шо
стою статті 46 цього Закону; повідомляє депутатам і доводить до
відома населення інформацію про час і місце проведення сесії
ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради;
2) веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, пе
редбачених частиною шостою статті 46 цього Закону;
3) організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на
розгляд ради;
4) забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців
і населення, організує контроль за їх виконанням;
5) за дорученням сільського, селищного, міського голови ко
ординує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм дору
чення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
6) сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень;
7) організує за дорученням ради відповідно до законодавства
здійснення заходів, пов'язаних з підготовкою і проведенням ре
ферендумів та виборів до органів державної влади і місцевою
самоврядування;
8) забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого са
моврядування офіційних документів, пов'язаних з місцевим само
врядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує до
ступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;
9) вирішує за дорученням сільського, селищного, міського
голови або відповідної ради інші питання, пов'язані з діяльністю
ради та її органів.
4. Секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно
здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету від
повідної ради.
5. Повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради
можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.
Стаття 51. Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті ради
1. Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної
у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який
утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після
закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського
голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійс
нює свої повноваження до сформування нового складу виконав
чого комітету.
2. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відпо
відною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільсь
кої, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією
сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради —
за пропозицією голови відповідної ради.
3. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно
сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради —
голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського,
селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих орга
нів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету,
157

а також керівників ВІДДІЛІВ, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.
4. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, місь
кої ради входить також за посадою секретар відповідної ради.
5. Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської
ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у
місті ради - голова відповідної ради. У виконавчому комітеті
сільської ради функції секретаря виконавчого комітету за рішен
ням ради може здійснювати секретар відповідної ради.
6. Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім
тих, хто працює у виконавчих органах ради на постійній основі,
на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення по
вноважень в інших випадках звільняються від виконання вироб
ничих або службових обов'язків з відшкодуванням їм середнього
заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов'язаних
з виконанням обов'язків члена виконавчого комітету, за рахунок
коштів відповідного місцевого бюджету.
7. На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і
працюють в ньому на постійній основі, поширюються вимоги
щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (дія
льністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного,
міського голови.
8. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним
раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень
органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним
органам виконавчої влади.
9. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, місь
кої, районної у місті ради не можуть входити депутати відповід
ної ради, крім секретаря ради.
Стаття 52. Повноваження виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради
1. Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної
у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати
питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів
ради.
2. Виконавчий комітет ради:

1) попередньо розглядає проекти місцевих програм соціаль
но-економічного і культурного розвитку, цільових програм з ін
ших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань,
що вносяться на розгляд відповідної ради;
2) координує діяльність відділів, управлінь та інших виконав
чих органів ради, підприємств, установ та організацій, що нале
жать до комунальної власності відповідної територіальної грома
ди, заслуховує звіти про роботу їх керівників;
3) має право змінювати або скасовувати акти підпорядкова
них йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а
також їх посадових осіб.
3. Сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про
розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відді
лами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сіль-
158

ським, селищним, міським головою в межах повноважень, наданих цим Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Стаття 53. Організація роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради
Основною формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті ради), а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції - заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної у місті ради — заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць і є правомочними, якщо в них беруть участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.
Стаття 54. Відділи, управління та інші виконавчі органи сільської, селищної, міської, районної у місті ради
1. Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її ство
рення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може
створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для
здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих ор
ганів сільських, селищних, міських рад.
2. Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзві
тними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими
її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голо
ві, голові районної у місті ради.
3. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів
ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським,
селищним, міським головою, головою районної у місті ради од
ноособово, а у випадках, передбачених законом,- за погодженням
з відповідними органами виконавчої влади.
4. Положення про відділи, управління та інші виконавчі орга
ни ради затверджуються відповідною радою.
Стаття 55. Голова районної, обласної, районної у місті ради
1. Голова районної, обласної, районної у місті (у разі її ство
рення) ради обирається відповідною радою з числа її депутатів у
межах строку повноважень ради таємним голосуванням.
2. Голова ради виконує свої обов'язки до обрання голови ради
нового скликання, крім випадків дострокового припинення пов
новажень голови ради відповідно до цього Закону.
3. Голова ради працює у раді на постійній основі, не може мати
інший представницький мандат, суміщати свою службову діяль
ність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах (крім
викладацької, наукової та творчої у позаробочий час), займатися
підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.
4. У своїй діяльності голова ради с підзвітним раді і може бу
ти звільнений з посади радою, якщо за його звільнення проголо
сувало не менш як дві третини депутатів від загального складу
ради шляхом таємного голосування.
159

5. Питання про звільнення голови ради може бути внесено на
розгляд ради на вимогу не менше третини депутатів від загально
го складу ради.
6. Голова районної, обласної, районної у місті ради:

1) скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до ві
дома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради,
питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідан
ня ради;
2) забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на
її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує конт
роль за їх виконанням;
3) представляє раді кандидатури для обрання на посаду заступ
ника голови ради; вносить на затвердження ради пропозиції щодо
структури органів ради, її виконавчого апарату, витрат на їх утри
мання;
4) вносить раді пропозиції щодо утворення і обрання постій
них комісій ради;
5) координує діяльність постійних комісій ради, дає їм дору
чення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
6) організує подання депутатам допомоги у здійсненні ними
своїх повноважень;
7) організує відповідно до законодавства проведення рефе
рендумів та виборів до органів державної влади і місцевого само
врядування;
8) організує роботу президії (колегії") ради (у разі її створення);
9) призначає і звільняє керівників та інших працівників стру
ктурних підрозділів виконавчого апарату ради;

10) здійснює керівництво виконавчим апаратом ради;
11) є розпорядником коштів, передбачених на утримання ра
ди та її виконавчого апарату;
12) підписує рішення ради, протоколи сесій ради;
13) забезпечує роботу по розгляду звернень громадян; веде
особистий прийом громадян;
14) забезпечує гласність у роботі ради та її органів, обгово
рення громадянами проектів рішень ради, важливих питань міс
цевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднює рі
шення ради;
15) представляє раду у відносинах з державними органами,
іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями гро
мадян, трудовими колективами, адміністрацією підприємств,
установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відноси
нах відповідно до законодавства;
16) за рішенням ради звертається до суду щодо визнання не
законними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій, які обмежують права територіальних гро
мад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження район
них, обласних рад та їх органів;
17) звітує перед радою про свою діяльність не менше одного
разу на рік, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визна
чений радою термін;
160

18) вирішує інші питання, доручені йому радою.
7. Голова районної, обласної, районної у місті ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Стаття 56, Заступник голови районної, обласної, районної у місті ради
1. Заступник голови районної, обласної, районної у місті
(у разі її створення) ради обирається відповідною радою у межах
строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємно
го голосування і здійснює свої повноваження до обрання заступ
ника голови ради нового скликання, крім випадків дострокового
припинення його повноважень.
2. Заступник голови ради може бути достроково звільнений з
посади за рішенням ради, яке приймається шляхом таємного го1
лосування. Питання про його звільнення може бути внесено на
розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загаль
ного складу ради або голови ради.
3. Заступник голови ради в разі відсутності голови ради або
неможливості виконання ним своїх обов'язків з інших причин
здійснює повноваження голови відповідної ради.
4. Заступник голови ради працює у раді на постійній основі.
На нього поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його
діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Зако
ном для голови ради.
Стаття 57. Президія (колегія) районної, обласної ради
1. Районна, обласна рада може утворити президію (колегію)
ради. Президія (колегія) ради є дорадчим органом ради, який по
передньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з питань, що
передбачається внести на розгляд ради. Президія (колегія) ради
може приймати рішення, які мають дорадчий характер.
2. До складу президії (колегії) ради входять голова ради, його
заступник, голови постійних комісій ради, уповноважені предста
вники депутатських груп і фракцій,
3. Президія (колегія) ради діє на основі Положення про неї,
що затверджується радою.
Стаття 58. Виконавчий апарат районної, обласної ради
1. Виконавчий апарат районної, обласної ради забезпечує
здійснення радою повноважень, наданих їй Конституцією Украї
ни, цим та іншими законами.
2. Виконавчий апарат ради здійснює організаційне, правове,
інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення
діяльності ради, її органів, депутатів, сприяє здійсненню відпові
дною радою взаємодії і зв'язків з територіальними громадами,
місцевими органами виконавчої влади, органами та посадовими
особами місцевого самоврядування.
3. Виконавчий апарат ради утворюється відповідною радою.
Його структура і чисельність, витрати на утримання встановлюю
ться радою за поданням її голоэ^ , , .,. .
: 4. Виконавчий апаратради за посадою очолює голова відпо
відної ради. ;;; .
161
6 В. Кравченко

Стаття 59. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування
1. Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та
інші акти у формі рішень.
2. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні піс
ля обговорення більшістю депутатів від загального складу ради,
крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні
результатів голосування до загального складу сільської, селищ
ної, міської ради включається сільський, селищний, міський
голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і вра
ховується його голос.
3. Рішення ради приймається відкритим (у тому числі поі
менним) або таємним голосуванням. Таємне голосування обо
в'язково проводиться у випадках, передбачених пунктами 4 і 16
статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та Статтями 55, 56 цього
Закону.
4. Рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний
строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським,
селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд від
повідної ради із обгрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у
двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада від
хилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підт
вердила попереднє рішення двома третинами депутатів від за
гального складу ради, воно набирає чинності.
5. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають
чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не вста
новлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.
6. Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної
у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень при
ймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на
його засіданні більшістю голосів від загального складу виконав
чого комітету і підписуються сільським, селищним, міським го
ловою, головою районної у місті ради.
7. У разі незгоди сільського, селищного, міського голови (го
лови районної у місті ради) з рішенням виконавчого комітету ра
ди він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням
та внести це питання на розгляд відповідної ради.
8. Сільський, селищний, міський голова, голова районної у
місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає
розпорядження.
9. Рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до
власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасо
вані відповідною радою.

10. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування
з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України
визнаються незаконними в судовому порядку.
11. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування
доводяться до відома населення. На вимогу громадян їм може
бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб
місцевого самоврядування.
162

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ, ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ОРГАНІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ» з дисципліни «Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Програмне забезпечення та основні стандарти АРІ для комп’ютерної ...
Аудит звітності з податку з власників транспортних засобів та інш...
Аналізатори протоколів
Аудит прибуткового податку з доходів громадян
Технічні засоби для організації локальних мереж типу ETHERNET. Пр...


Категорія: Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право | Додав: koljan (20.05.2011)
Переглядів: 2067 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП