ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Фізіологія і психологія праці

Об’єктивний характер, мета і завдання профорієнтації в сучасних умовах
Ринкова трансформація економіки України передбачає масштабні перетворення як у сфері економічних від-носин, так і у сфері структурної модернізації виробництва. Су-часне виробництво внаслідок застосування новітніх технологій і диверсифікації, гнучких та динамічних форм організації праці урізноманітнює характер праці, висуває нові вимоги до праців-ника, зокрема щодо підвищення його функціональної мобільності та універсалізації, адаптаційних можливостей, ініціативності і самостійності в роботі. Функціонування ринку праці грунтується на динамічному врівноважуванні попиту і пропозиції робочої си-ли, підтриманні її якісних характеристик на рівні вимог виробни-цтва. Тому наявність у людини високих професійних якостей, професії широкого профілю, багатосторонніх трудових навичок і умінь збільшує її можливості на ринку праці як власника робочої сили, робить конкурентоспроможною і адаптивною до динаміч-них умов ринкового середовища.
Конвенцією Міжнародної організації праці № 142 (1975 рік) професійна орієнтація та професійна підготовка визнані як основні в галузі розвитку людських ресурсів.
Згідно з статтею 1 кожний член Організації приймає та розви-ває всебічні й скоординовані політику і програми професійної орієнтації та професійної підготовки, тісно пов’язані із зайнятіс-тю, зокрема через служби зайнятості.
Ці політика і програми:
• враховують потреби, можливості та проблеми зайнятості як на регіональному, так і національному рівні;
• враховують взаємозв’язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями;
• призначені для підвищення здатності окремої особи усвідо-млювати та, індивідуально чи колективно, справляти вплив на виробниче й соціальне середовище;
• стимулюють і дають змогу всім особам, на основі рівності й без якої б не було дискримінації, розвивати й застосовувати свої здібності до праці у своїх власних інтересах і відповідно до своїх прагнень, враховуючи потреби суспільства.
Освіта, професійні знання повинні відігравати визначальну роль у забезпеченні зайнятості і самозайнятості, особистих дохо-дів населення в ринкових умовах. А це, в свою чергу, вимагає відповідної професійної підготовки, заснованої на науково об-грунтованій системі професійної орієнтації, професійного відбо-ру і виробничого навчання.
Під орієнтацією розуміють процес систематичної профе-сійної допомоги людині шляхом застосування психопедаго-
гічних прийомів щодо позитивної самооцінки та позитивного сприйняття нею навколишнього середовища, підвищення ін-телектуальної, професійної та особистісної віддачі.
Професійна орієнтація — це система державних заходів, спрямованих на допомогу особі у виборі професії або виду ді-яльності, які вона вважає найбільш прийнятними з точки зору задоволення власних потреб і потреб суспільства. Профорієнта-ція необхідна при:
• виборі першої професії або отриманні першої роботи;
• вирішенні проблем, які виникають під час роботи внаслідок особистісної чи професійної невідповідності або незадоволення нею;
• втраті чи зміні роботи.
Основним завданням профорієнтації є забезпечення профе-сійного вибору з врахуванням індивідуальних здібностей, ін-тересів і характеру людини та можливостей розвивати їх у процесі роботи з метою підвищення кваліфікації і професій-ного рівня.
Особливою проблемою в ринкових умовах є професійна пере-орієнтація людей зрілого віку, які вже мають професію або спеці-альність. Професійна переорієнтація їх має свої особливості по-рівняно з професійним самовизначенням молоді. Однією з таких особливостей є наявність сформованих і закріплених у певному виді трудової діяльності знань, навичок, умінь, професійно важ-ливих якостей. Другою особливістю є зменшення з віком можли-востей якісних змін особистості, утворення нових психологічних структур, які відповідали б вимогам другого виду діяльності. Ра-ніше набуті знання, навички і вміння виступають для цих людей компенсаторами зниження працездатності. Тому при переорієн-тації особистості на новий вид діяльності необхідно хоча б част-ково враховувати наявні професійні якості.
Професійна переорієнтація — це об’єктивно зумовлений і особистісно усвідомлений процес переходу від однієї профе-сійно-трудової діяльності до іншої з врахуванням набутого професійного досвіду (знань, умінь, навичок, професійних якостей), віку, стану здоров’я, психофізіологічних особливостей,
а також соціально-економічних інтересів особи.
Спеціальної уваги вимагають проблеми профорієнтації дітей-інвалідів, учнів спеціалізованих шкіл-інтернатів з метою допомо-ги в адекватному виборі професії та сфери трудової діяльності.
При виборі професії необхідно враховувати три фактори:
• відповідність індивідуальних характеристик людини вимо-гам майбутньої діяльності;
• організацію підготовки з врахуванням особливостей даного виду діяльності;
• ринковий попит на працівників відповідних професій і ква-ліфікацій.
У ринкових умовах, особливо на перехідному етапі, при вибо-рі професії змінюються пріоритети. Домінуючим фактором вибо-ру стає мотив досягнення матеріального достатку в майбутньому. Однак без врахування особистісних якостей він не завжди може бути достатнім в процесі навчання. Тому професійна орієнтація повинна базуватися на двох пріоритетах: мотивації та особистіс-них якостях.
Все це ускладнює проблеми профорієнтації і професійного вибору, вимагає більшого обгрунтування ідентифікації особистих якостей з рівнем інтелектуалізації професійної діяльності з метою організації багаторівневої професійної підготовки. Багаторівнева підготовка в професійних закладах виконує дві функції:
• забезпечує професійний відбір для підготовки працівників високої кваліфікації;
• забезпечує певний рівень професіоналізму на більш низьких ступенях особам з менш розвинутими здібностями.
Проблема профорієнтації і профвідбору за своєю суттю і кри-теріями є соціально-економічною, а за методами вирішення — медико-біологічною та психолого-педагогічною.
За допомогою профорієнтації визначається найбільш прий-
нятний для людини вид праці, який вона може обрати. Метою професійного відбору є встановлення придатності людини до конкретного виду праці на основі виявлення протипоказань.
Профорієнтація, профконсультація і профвідбір у своїй сукупності складають психологічну трудову експертизу, яка може бути:
• прогностичною;
• ретроспективною.
Прогностична трудова експертиза визначає можливості і пер-спективи трудової діяльності людини; ретроспективна — оцінює минулу трудову діяльність, встановлює причини помилкових дій і низької якості роботи з метою внесення відповідних коректив у систему «людина—професія—робота».

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Об’єктивний характер, мета і завдання профорієнтації в сучасних умовах» з дисципліни «Фізіологія і психологія праці»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Диференціація кредитних операцій за ступенями ризику
ФУНКЦІЇ ГРОШЕЙ
Процес кредитування клієнтів банку
Аудит витрат на оплату праці. Мета і завдання аудиту
Стандартизація в галузі безпеки телекомунікаційних систем


Категорія: Фізіологія і психологія праці | Додав: koljan (20.04.2011)
Переглядів: 1590 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП