ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Місцеве самоврядування: світовий та український досвід

ЗАКОНОДАВЧЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ КОНСТИТУЦІЙНИХ НОРМ
Конституція України від 28 червня 1996 року зафіксувала кілька важливих принципів існування місцевого самоврядування в Україні. Так, стаття 7 розділу "Загальні засади" встановлює : "В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування". Цей позитивний факт мав знайти своє розв'язання в інших статтях і розділах Конституції. Як уже відзначалося вище, розділ XI "Місцеве самоврядування" був виписаний у традиції всіх попередніх проектів, тобто не найкращим чином. Варто порівняти дві норми, частину 1 статті 140 Конституції та частину 1 статті 3 Європейської Хартії про місцеве самоврядування.
Стаття 140. Конституції: "Місцеве самоврядування є правом територіальної громади — жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста — самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України".
Стаття 3 Хартії : "Під місцевим самоврядуванням розуміється право і реальна здатність органів місцевого самоврядування регламентувати значну частину місцевих справ і управляти нею, діючи у межах закону, під свою відповідальність і в інтересах місцевого населення" (курсив автора).
Як видно з цих текстів, важливе питання “реальної здатності” місцевого самоврядування вирішувати місцеві справи "під свою відповідальність і в інтересах місцевого населення" не знайшло місця в Конституції. Звичайно, можна сподіватися, що майбутнє законодавство вирішить питання здатності місцевого самоврядування виконувати свої повноваження, проте відсутність конституційного закріплення права місцевого самоврядування на свій автономний від державного бюджет та свої податки і збори завжди висітиме над місцевим самоврядуванням дамокловим мечем. Адже в Конституції стаття 95, що стосується бюджетної системи України, встановлює: "Бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.", проте з цієї норми прямо не випливає, що бюджетна система складається з державного та місцевих бюджетів, автономних від державного. Забезпечити місцеве самоврядування правом на достатні фінансові 'ресурси тепер можна спробувати на основі частини 3 статті 142:
"Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансове підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою".
МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ: СВІТОВИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД
1 52
Така нечіткість формул, за наявності доброї волі депутатів Верховної Ради, може бути подолана подальшим удосконаленням законодавства, тобто можна врегулювати цю проблему на користь самоврядування. Але так само за відсутності такої волі місцеве самоврядування може залишитися і без фінансової автономії.
Ще однією проблемою, що не знайшла вирішення у Конституції, є невизначений статус і порядок формування місцевих рад районного та обласного рівня. І знову тут можливі різні підходи: залишити все як є (тобто прямі вибори цих рад з досить великими бюджетними повноваженнями), або піти шляхом, який закладався проектом, але випав з тексту при нічному голосуванні (обласні та районні рівні є асоційованими рівнями самоврядування).
Як бачимо, процес змін структури влади в Україні, закладений Конституцією, потребуватиме свого законодавчого закріплення іншим законодавством. Безпосередньо з тексту Конституції випливає кілька базових законів, що стосуються проблеми місцевого самоврядування. Передусім це мають бути закони "Про місцеве самоврядування" та "Про місцеву державну адміністрацію". Проекти таких законів не забарилися з'явитись і після тривалих дискусій і напруженої роботи спеціально створеної погоджувальної комісії на чолі із заступником Голови Верховної Ради України уже розглянуті й схвалені Верховною Радою. Перш ніж аналізувати прийняті закони, варто розглянути різні проекти, що були внесені до Верховної Ради, та оцінити їхні позитивні й негативні сторони і відчути дух роботи над ними.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ЗАКОНОДАВЧЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ КОНСТИТУЦІЙНИХ НОРМ» з дисципліни «Місцеве самоврядування: світовий та український досвід»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СУТНІСТЬ ГРОШЕЙ. ГРОШІ ЯК ГРОШІ І ГРОШІ ЯК КАПІТАЛ
Порядок реєстрації комерційного банку
АУДИТОРСЬКИЙ РИЗИК ТА АУДИТОРСЬКІ ДОКАЗИ. СУТТЄВІСТЬ ПОМИЛОК
Програмне забезпечення для захисту інформації персональних комп’ю...
Аудит загальновиробничих витрат


Категорія: Місцеве самоврядування: світовий та український досвід | Додав: koljan (31.05.2011)
Переглядів: 889 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП