ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Міжнародне публічне право

Незаконний політ над державною територією
Міжнародний Суд неоднарозово підкреслював, що принцип поваги територіального суверенітету порушується у випадку незаконного польоту над державною територією літака, що належить урядові іншої держави. Такий незаконний політ викликає необхідність перехоплення і вимогу приземлитися. Однак з 1945 р. мала місце низка обстрілювань таких порушників. У 1955 р. цивільний авіалайнер Ель Аль Ізраїльських авіаліній був збитий болгарськими військовими літаками у болгарському повітряному просторі. Скарга була подана до Міжнародного Суду Справедливості, але він відхилив її на основі відсутності юрисдикції.
1973 р. ізраїльські літаки збили лівійський авіалайнер, який залетів на декілька миль над територією окупованого Ізраїлем Сінаю. Зазначалось, що літаку пропонували приземлитись, але, оскільки він відмовився, його було збито. Після розслідування Радою ІКАО дії Ізраїлю були засуджені і було заявлено, що такі дії є серйозною загрозою безпеці цивільної
1 Ні§Ь Соигі; оі іГизисіагу аі Сатр 2еізі: Нег Маіезіу'з Асіуосаіе V. А1-МеегаЬі, Сазе N0. 1475/99 ОІап. 31, 2001).



.208

РОЗДІЛ 15

міжнародне повітряне право

авіації. Дії Ізраїлю кваліфікувались як порушення принципів Чиказької конвенції. Ізраїль вибачився за цей інцидент і сплатив компенсацію жертвам.
1 вересня 1983 р. радянські літаки збили південнокорей-ський цивільний літак, який залетів на кілька сотень миль в радянський повітряний простір, в результаті чого загинуло 269 осіб. Через тиждень Радянський Союз наклав вето на проект резолюції Ради Безпеки, який підтверджував норми міжнародного акта, що забороняв акти насильства проти безпеки міжнародної цивільної авіації. 16 вересня 1983 р. Рада Безпеки вирішила, що необхідно провести розслідування. СРСР ви-правдовувся тим, що Командний центр помилково прийняв корейський літак за шпигунський літак США КС-135. Після того як було подано звіт, Рада ІКАО прийняла резолюцію, в якій засуджувалось збиття корейського авіалайнера. Крім того, було прийнято додаток до Чиказької конвенції, а саме до ст. З, згідно з яким сторони-учасниці повинні належно ставитись до безпеки навігації цивільних літаків. Додаток 2 до Конвенції передбачав детальну процедуру у випадках перехоплення літаків, якої очевидно не було дотримано у випадку з корейським авіалайнером.
У липні 1988 р. американський військовий літак збив іранський цивільний авіалайнер над Перською затокою, хоч у цьому випадку не було незаконного вторгнення у державний повітряний простір. Звіти як Міністерства оборони США, так і ІКАО звинуватили у цьому військовий літак. Мала місце помилка в ідентифікації літака, попередження йому, а також напружена атмосфера у регіоні під час ірано-іракської війни. Справу було порушено у Міжнародному Суді Справедливості після звернення Ірану в 1989 р., однак після повного та остаточного погодження її між США та Іраном було знято з розгляду Судом.
Після вторгнення Іраку в Кувейт 2 серпня 1990 р. Рада Безпеки прийняла низку резолюцій. Резолюція 670 (1990) проголосила, що у дозволі будь-якому літаку злетіти з їх території повинно бути відмовлено усіма державами, якщо літак везе будь-який вантаж до чи з Іраку або Кувейту за винятком харчів як гуманітарної допомоги чи медичного устаткування для групи ООН. Було закликано всі держави відмовити у дозволі на переліт над їх територією будь-якому літаку, який мав би приземлитися в Іраці чи Кувейті, доки його не буде перевірено на предмет наявності вантажу, який він має на порушення резолюції Ради Безпеки 661 (1990), що встановлювала санкції проти Іраку. Рада передбачала заходи, спрямовані проти держав, які порушили ці положення. Однак це не

давало дозволу на обстріл цивільних авіалайнерів, які були запідозрені у порушенні санкцій ООН проти Іраку.
Правовий режим космічного простору був ШШШРШШ визначений підписанням 1967 р. Угоди про Ц§Д»Я принципи, що регулюють діяльність держав з дослідження та використання космічного про- Правовий стору, включно з Місяцем та іншими небесними тілами (Договір про космос). Ст. 4 цього До- рвЖИМ говору передбачає, що держави - сторони уго- КОСМІЧНОГО ди погоджуються не виводити на орбіту Землі будь-які об'єкти, що несуть ядерну зброю або простору будь-які інші види зброї масового знищення; не розміщувати таку зброю на небесних тілах чи в космічному просторі будь-яким іншим способом. Згідно зі ст. 8 держави залишають за собою юрисдикцію і контроль над персоналом та засобами, запущеними в космічний простір, і за ст. 7 вони залишаються відповідальними за будь-яку шкоду, спричинену іншим сторонам Договору їхніми космічними об'єктами.
1979 р. прийнято Угоду щодо регулювання діяльності держав на Місяці та інших небесних тілах. Згідно зі ст. 4 дослідження та використання Місяця є сферою всього людства і мають проводитися для блага всіх. Не може бути жодних прав приватної власності на Місяць чи на його природні ресурси, хоч всі держави-сторони мають право досліджувати і використовувати Місяць. Держави погодились за ст. 11 встановити міжнародний режим експлуатації ресурсів Місяця, коли це стане можливим. Поки такий режим не встановлений, існує мораторій на експлуатацію, але не на дослідження і використання. Це дозволяє збирати зразки та вилучати їх для наукових цілей.
Правовий статус космічного простору визначається, головним чином, Договором про космос 1967 р. Низка важливих додаткових приписів щодо статусу Місяця та інших небесних тіл передбачена Угодою про діяльність держав на Місяці та інших небесних тілах 1979 р. Поняття «космічний простір» включає небесні тіла, тобто природні космічні тіла типу Місяця, планет, астероїдів.
Свобода дослідження і використання космічного простору полягає в тому, що на нього не поширюється суверенітет будь-



210

РОЗДІЛ 15

міжнародне О 1 1
повітряне право ^ |

якої держави. Діяльність з дослідження і використання космічного простору здійснюється відповідно до міжнародно-правових принципів: заборона погрози силою, мирне вирішення міжнародних спорів тощо, а також заборона національного присвоєння космічного простору і його складових частин, попередження потенційно шкідливих наслідків космічної діяльності і охорона навколишнього середовища.
Згідно з Договором про космос 1967 р. космонавти розглядаються як посланці людства в космос. Однак вони в першу чергу виступають як представники певних країн. Юрисдикцію і контроль над екіпажем космічного об'єкта здійснює держава, в якій зареєстровано космічний об'єкт, як щодо своїх, так і щодо іноземних громадян, що входять у міжнародний екіпаж.
Ст. 5 Договору про космос передбачає надання допомоги космонавтами однієї держави космонавтам іншої держави. Права і обов'язки членів космічних екіпажів регулюються внутрішньодержавним правом.
Держави, які є сторонами міжнародних угод щодо міжнародних телекомунікаційних супутників і є учасниками Союзу міжнародних телекомунікацій, встановлюють телекомунікаційні системи, хоч більшість з них, звичайно, виконуються американськими корпораціями. У 1971 р. комуністичні держави встановили свою сітку телекомунікаційних сателітів Ін-терсупутник.
1973 р. прийнято Конвенцію з телекомунікацій з Протоколом до неї. Однак існує багато невирішених проблем, пов'язаних з телекомунікаціями. Зокрема, контроль радіо та телетрансляціи такими супутниками та захист культур меншин від поглинення масовими культурами. У цьому контексті важливі два принципи: свобода інформації, що закріплена в багатьох міжнародних документах, та державний суверенітет. Були спроби примирити ці два принципи. 1972 р. було прийнято Декларацію ЮНЕСКО про керівні принципи щодо використання супутникового зв'язку, у якій передбачалося, що всі держави мають право приймати рішення щодо змісту навчальних програм для населення своїх країн. Згідно зі ст. 9 вимагається попередня згода держави, на територію якої ведеться супутникова трансляція з іншої країни.
1983 р. ГА прийняла резолюцію 37/92 «Принципи, що регулюють використання державами штучних супутників Землі для міжнародної прямої телетрансляції». Вона передбачає, що держава, яка має намір встановити пряму телевізійну супут-никову трансляцію, повинна спочатку повідомити держави,

де ця трансляція може прийматися, і потім консультуватися з ними. Однак майже всі західні держави проголосували проти резолюції.
Актуальною є проблема міжнародно-правового регулювання геостаціонарної орбіти (^еовіаііопагу огЬіі;). Це орбіта, що знаходиться на висоті 22 300 миль прямо над екватором, де супутники кружляють з тією швидкістю, з якою обертається Земля. Однак 1976 р. Бразилія, Колумбія, Конго, Еквадор, Індонезія, Кенія, Уганда та Заїр підписали Боготинську декларацію, згідно з якою сегменти геостаціонарної орбіти є частинами території, над якою екваторіальні держави виявляють суверенітет. Інші держави виступили з протестом проти цього. У той же час зростання кількості запусків супутників та обмежені можливості орбіти вимагають негайного вироблення принципів регулювання її використання.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Незаконний політ над державною територією» з дисципліни «Міжнародне публічне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Технічні засоби для організації локальних мереж типу TOKEN RING; ...
У Британії сфотографували "нове чудовисько Лохнесське"
Структура системи пейджингового зв’язку
Перспективи використання супутникових мереж
РОЗРАХУНКОВО-КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ


Категорія: Міжнародне публічне право | Додав: koljan (29.05.2011)
Переглядів: 1470 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП