ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Міжнародне економічне право

Роль державних органів у сфері валютного регулювання і валютного контролю
Українська держава, враховуючи значення валютного регулювання для успішного соціально-економічного розвитку країни, визначає систему державних органів у цій сфері.
До системи органів, покликаних забезпечити валютне регулю-вання і валютний контроль, насамперед слід віднести Верховну Ра-ду України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, ряд міністерств та відомств (Міністерство зовнішніх економічних зв’язків, Міністерство фінансів, Державний митний комітет та ін.).
Функції, повноваження та деякі інші елементи правового стату-су цих органів у сфері валютного регулювання визначені в Декреті «Про систему валютного регулювання і валютного контролю». Аналіз норм цього декрету (ст. 11—13) дає можливість зробити висновок про те, що в ньому визначені здебільшого повноваження Кабінету Міністрів України і Національного банку України.
Так, відповідно до п. 2 ст. 11 Декрету Кабінет Міністрів Укра-їни у сфері валютного регулювання виконує такі функції: визначає і подає на затвердження до Верховної Ради України ліміт зовніш-нього державного боргу України; бере участь у складанні платіж-ного балансу України; забезпечує виконання бюджетної та подат-кової політики в частині, що стосується руху валютних цінностей; забезпечує формування і виступає розпорядником Державного ва-лютного фонду України; визначає порядок використання надхо-джень у міжнародних розрахункових (клірингових) одиницях, які використовуються у торговельному обороті з іноземними держа-вами, а також у неконвертованих іноземних валютах, які викорис-товуються у неторговельному обороті з іноземними державами на підставі положень міжнародних договорів України.
Щодо повноважень Національного банку України у сфері ва-лютного регулювання, то вони зводяться до таких. НБУ здійснює валютну політику, виходячи з принципів загальної економічної політики України; складає разом з Кабінетом Міністрів України платіжний баланс України; контролює дотримання затверджено-го Верховною Радою України ліміту зовнішнього державного бо-ргу України; визначає у разі необхідності ліміти заборгованості в іноземній валюті уповноважених банків нерезидентам; видає у межах, передбачених зазначеним Декретом, обов’язкові для ви-конання нормативні акти щодо здійснення операцій на валютно-му ринку України; нагромаджує, зберігає і використовує резерви валютних цінностей для здійснення державної валютної політи-ки; видає ліцензії на здійснення валютних операцій та приймає рішення про їх скасування; установлює способи визначення і ви-користання валютних (обмінних) курсів іноземних валют, вира-жених у валюті України, курсів валютних цінностей, виражених в іноземній валюті або розрахункових (клірингових) одиницях; установлює за погодженням з Міністерством статистики України єдині форми обліку, звітності та документації про валютні опера-ції, порядок контролю за їх достовірністю та своєчасним подан-ням; забезпечує публікацію банківських звітів про власні операції та операції уповноважених банків.
Крім того, Національний банк України є головним органом ва-лютного контролю. Він контролює виконання правил регулю-вання валютних операцій на території України з усіх питань, не віднесених цим Декретом до компетенції інших державних орга-нів; забезпечує виконання уповноваженими банками функцій щодо здійснення валютного контролю згідно з Декретом та ін-шими актами валютного законодавства України.
Функції контролю у сфері валютного регулювання покладені й на інші органи, зокрема на уповноважені банки, Державну податко-ву адміністрацію України, Міністерство зв’язку України, Державну митну службу України. Так, уповноважені банки здійснюють конт-роль за валютними операціями, що проводяться резидентами і нере-зидентами через ці банки. Державна податкова адміністрація Украї-ни здійснює фінансовий контроль за валютними операціями, що проводяться резидентами і нерезидентами на території України. Міністерство зв’язку України контролює додержання правил по-штових переказів та пересилання валютних цінностей через митний кордон України. Державна митна служба України здійснює конт-роль за додержанням правил переміщення валютних цінностей.
Важливе значення у зміцненні контролю за використанням ва-лютних цінностей має Указ Президента України «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, які неза-конно знаходяться за її межами» від 18 червня 1994 р. Відповідно до цього Указу суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, повинні у десятиденний строк продекларувати у Національному банку України наявність (або відсутність) із зазна-ченням сум усіх належних їм валютних цінностей, які перебувають за межами України, в тому числі одержаних у результаті здійснення підприємницької діяльності за кордоном. Крім того, Указ зобов’язує подати Головній державній податковій інспекції України деклара-цію щодо сум на їхніх рахунках у банках та в інших іноземних фі-нансових установах, а також щодо сум надходжень валютних цін-ностей у вигляді доходів (дивідендів), одержаних у результаті здій-снення підприємницької діяльності за межами України. Надалі таке декларування здійснюється щоквартально.
Національний банк України та Головна державна податкова інспекція України мають забезпечити суворе збереження таємни-ці щодо одержаної інформації.
Указ встановлює, що надалі здійснення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктами підприємницької діяльності України до-зволяється лише за наявності декларації.
Згідно з Указом всі суб’єкти підприємницької діяльності України — власники валютних цінностей, розміщених на рахунках і вкладах за межами України з порушенням установленого порядку, зобов’язані переказати у місячний строк ці валютні цінності до упо-вноважених банків України, а в разі неможливості зробити це з об’єктивних причин — у строк, узгоджений з Національним банком України та Головною державною податковою інспекцією України.
Відповідно до Указу Міністерству фінансів України, Міністерст-ву зовнішніх економічних зв’язків України, Державному митному комітету України разом з Національним банком України розробити та запровадити у десятиденний строк механізм контролю повноти і достовірності даних, які суб’єкти підприємницької діяльності пода-ють на виконання цього Указу. Крім того, Міністерству статистики України за участі Міністерства фінансів України та Національного банку України затвердити та запровадити з третього кварталу 1994 р. щоквартальну звітність усіх суб’єктів підприємницької діяльності щодо одержання доходів і дивідендів в іноземній валюті за межами України, а Національному банку України, міністерствам і відом-ствам повідомляти у правоохоронні органи України про наявні ві-домості щодо відкриття з порушенням установленого порядку ва-лютних рахунків та використання цінних паперів суб’єктами підприємницької діяльності України за її межами.
Указом було зобов’язано Кабінет Міністрів України внести на розгляд Верховної Ради України проект закону України щодо поси-лення відповідальності за приховування, незаконне використання валютної виручки суб’єктами підприємницької діяльності України.
Така основна характеристика ролі державних органів у сфері валютного регулювання і валютного контролю.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Роль державних органів у сфері валютного регулювання і валютного контролю» з дисципліни «Міжнародне економічне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Організаційна структура банку та управління ним
Якість створення продукту
Системи передачі даних
Еталонна модель взаємодії відкритих систем (ЕМВВС, OSI — Open Sys...
Наголос


Категорія: Міжнародне економічне право | Додав: koljan (02.05.2011)
Переглядів: 945 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП